Avatar billede reginho Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:41 Der er 14 kommentarer

Program der kan redigere musik filer?

Hej

Jeg leder efter et program der kan redigere forskellige lydfiler, f.eks Mp3. Jeg har brugt Audacity 1.3, men programmet kan desværre ikke lægge spor ind, dvs. jeg får bare en lang lydfil, uden mulighed for at springe frem til sang nummer 4, 7, 9 osv.

Så er det nogen der kan anbefale et godt program, er der 100 point på højkant.

Mvh
Regin
Avatar billede trav4u2 Novice
15. oktober 2007 - 05:51 #1
Jeg er ikke helt sikker på at jeg er med på hvad du mener :-)

Det lyder som om du vil brænde nogle spor over på en CD, og i så fald bruger du bare eks. Nero.

Hvis du har optaget mange numre i Audicity i én fil, får du dem til at være ”spor” på en CD ved at klippe de enkelte numre ud, gemme dem enkeltvis og derefter kan du så brænde.

Håber det hjalp lidt :-)
Avatar billede reginho Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:10 #2
Hehe..

Jeg arbejder som fitnesinstruktør, og har til det formål indkøbt nogle CD´er. Me jeg vil gerne mixe musikken på CD´erne, så sangene glider over i hinanden. Med Audacity kan jeg mixe musikken så der er en glidende overgang, men jeg kan ikke lægger spor ind, så jeg kan springe til sang nummer 4, 6, osv. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se hvordan. Derfor tænkte jeg de rmåske fandtes et andet godt program til det?

Mvh
Regin
Avatar billede falster Ekspert
15. oktober 2007 - 12:10 #3
Er det et afspilningsbehov?

For så ku' løsningen jo være at bruge palylist's med de(n) ønskede rækkefølge(r).
Avatar billede reginho Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:24 #4
Ja, det er til afspilning.
Kan man bruge playlists i Audacity? Jeg har forgæves arbejdet med at lægge spor ind i det materiale jeg har lavet, men uden held.
Avatar billede trav4u2 Novice
15. oktober 2007 - 12:52 #5
Fitness … Så forstår jeg bedre at jeg ikke rigtig kunne følge dig :-)

Det klarer du ved at mikse det i én fil i audacity.
Skære den lange fil op i numre - også i Audacity og
Endelig brænde numrene til en cd hvor du sætter pausen mellem numrene til  0.

Hvis du har Nero 6 eller 7 kan du muligvis ikke få programmet til reelt at lave flydende overgang,  pauser på 0 sek, men så kan du hente enten gratis programmet Express Burn
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Audio-CD-DVD-Burning/Express-Burn-CD-DVD-Burner.shtml

eller shareware programmet Feurio!
http://www.feurio.de/

som begge skulle kunne klare opgaven.
Avatar billede falster Ekspert
15. oktober 2007 - 13:27 #6
Eller hvis du vil afspille uden skiver, tror jeg f.eks. foobar2000 kan klare det. Den arbejder med playlists og har:

"Gapless playback is the seamless playback of sequential audio tracks in digital audio formats. It allows live music or consecutive tracks to be heard exactly as they are mastered, without gaps between tracks."

http://www.foobar2000.org/
Avatar billede reginho Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:20 #7
Klasse. Nu tror jeg at jeg er klædt på til at lave de cd´er.

Tænker at give point til begge, så hvis i smider svar! :)
Avatar billede falster Ekspert
15. oktober 2007 - 14:25 #8
Behøver ikke p. Held og lykke :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
15. oktober 2007 - 19:43 #9
Jeg springer også over :-)
Avatar billede reginho Nybegynder
17. oktober 2007 - 15:39 #10
hmm.. hehe.. så ramte jeg alligevel en mur.. :) Hvordan skærer jeg en lang fil op i Audacity?

Jeg importerer en mængde mp3, som jeg sætter i forlængelse af hinanden. Derefter eksporterer jeg som waw til en lang fil.

Mvh
Regin
Avatar billede trav4u2 Novice
17. oktober 2007 - 16:22 #11
Nu skal jeg liiige forstå dig ret :-)

Det er da ikke sådan at du vil skære der hvor numrene naturligt starter og slutter?
For så er det jo minimum dobbelt arbejde.

Men for at besvare dit spm.:
Du markerer den del du vil have som nummer, vælger rediger … klip.
Vælger Fil … Ny og
vælger Fil  … sæt ind.

Og så gemmer du bare den nye fil

http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/tutorial_ed_beginner2.html
Avatar billede reginho Nybegynder
18. oktober 2007 - 00:03 #12
Hehe..

Jeg er med på copy paste, men jeg tænte mere hvordan jeg kunne lægge tidsspor ind, så jeg kunne vælge nummer 2,5,6 sang etc på en cd´afspiller.

Men jeg tror at jeg fandt svaret her.. http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/tutorial_common_ed_3.html

Så dit link og rodede rundt..
Avatar billede trav4u2 Novice
18. oktober 2007 - 01:04 #13
He he selv :-)  Dit link var bedre end mit :-)

Men det du kalder tidsspor er noget du klarer helt og holdent på CD-afspilleren.

I Audacity opdeler du bare den store fil i mindre numre (tracks) og når du har brændt dem over figurerer de bare som sang nr. 1, sang nr. 2 etc.
Avatar billede reginho Nybegynder
07. april 2008 - 10:08 #14
Hey.. :)

Synes lige i skal have point, så smid et svar og vi lukker tråden ;)