Avatar billede fear Nybegynder
09. juni 2001 - 15:20 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

windows XP

Er der nogen der ved hvad windows XP er?
er det et helt nyt OS??
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 15:22 #1
Nyt styresystem...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. juni 2001 - 15:23 #2
jep et nyt styresystem....beta\'en sutter for vildt...men office xp er for sejt :o)

/MN
Avatar billede fear Nybegynder
09. juni 2001 - 15:29 #3
er styresystemet noget lort, eller hva\'??
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 15:30 #4
Et eksempel på at udnytter sin \"monopol\" status - også i Windows XP :

\"MP3 er dejligt. Men formatet ejes ikke af Microsoft. Til
gengæld ejer Microsoft WMA, Windows Media Audio. Så i den
næste version af Windows, Windows XP, skal MP3 lyde som lyd
fra en transistorradio, mens Windows\' eget lydformat godt må
blive cd-kvalitet. Det er vist på tide at stemme med
indkøbsvognen igen.\"

http://www.theregister.co.uk/content/4/18276.html
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 15:32 #5
Avatar billede lens Nybegynder
09. juni 2001 - 15:33 #6
Det er windows 2000, med en masse liret brugergrænseflade, og multimediecrab fra winME - -Du har mulighed for at skifte skins på din startbjælke og nyttige features. Hvis du tænder på alle microsofts ligegyldigheder, så er det lige noget for dig :-)

De har også lavet noget med exploreren så den har alle mulige åndsvage genveje - tog lidt tid at få dem fjernet.

Vil til enhver tid stadig anbefale win2K
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 15:35 #7
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 15:49 #8
Jeg har kun set screenshots og jeg synes IKKE WinXP ligner noget jeg overhovedet ville overveje at prøve ... derimod kan jeg kun VARMT anbefale Office XP!
Avatar billede fear Nybegynder
09. juni 2001 - 15:53 #9
office XP??
er det bare en ny office pakke??
Avatar billede speedy Nybegynder
09. juni 2001 - 16:01 #10
fear>> Ja, det er \"bare\" efterfølgeren til Office2000

Den har også fået nyt design, og mange andre småting er blevet nemmere osv.

Desuden er der talegenkendelse og håndskriftsgenkendelse som er sjovt nok i starten, men ikke så brugbart i længden endnu.

/SpEeDy
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 16:05 #11
fear:> Office XP er ikke \"bare\" en ny Office pakke .. den er laangt bedre og har et MEGET pænere look ...

http://www.tdaugaard.dk/x/access2002.gif et screenshot af MS Access XP (2002)

Men det er også hurtigere på mit system end Office 2K (har en AMD K6-2 550 MHz m/256 MB ram)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 19:33 #12
man kan sige meget skidt om win xp selv om den stadig kun er i beta-fasen, men spil kører altså kanont godt! jeg var vildt overrasket over hvor godt Unreal Tournament kører! langt bedre end win2k og win9x kan køre det!
win xp er desuden ikke for \"små\" maskiner! damn, det gufler ram og ressourcer i sig! langt flere end Microsoft påstår!
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 19:36 #13
kimrosgaard >> Det lyder fandme dejligt !! Du ved vel hvor stor UT fan jeg er :)

Håber det kommende Unreal 2 bliver endnu sjovere :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 19:39 #14
kimrosgaard:> prøv at læse http://firingsquad.gamers.com/hardware/windowsxp/default.asp .. jeg sad og læste det hele ...

Win XP:

Fylder ~1 GB; laver by default en 300 MB swapfil; bruger ~100 MB hukommelse (ram+virtuel mener jeg) på \"ingenting\" (altså bare på at køre).

Det er lidt øv :-( Ikke fordi jeg kunne finde på at installere det anyway for jeg synes det ligner noget jeg bare fortryder at have installeret så .. og så er det pirat kopibeskyttet på en lattelig måde ... (hvis du bare skifter din CPU ud e.l. så skal du registrere en gang til ..)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 19:45 #15
tdaugaard>>jammen jeg er helt enig! win xp gør selv en hurtig pc langsom med alt det gejl de har fyldt på! heldigvis kan man dog vælge \"classic mode\" og slå alt det unødvendige fra så det er til at arbejde med!
Avatar billede meistro Nybegynder
09. juni 2001 - 22:43 #16
Kopibeskyttelsen er vel snart brudt. Eller hvad?
Avatar billede egede Nybegynder
09. juni 2001 - 22:50 #17
Efter min mening ligner den nye startbjælke noget 8-årige Sussie syntes er sjovt at se på, og det bliver bestemt ikke bedre når startmenuen dukker op, man skulle tro de havde lagt en randomfunktion ind :-D
At man maks kan afspille MP3\'er i 56kbps der er også ret slemt.
Avatar billede lens Nybegynder
09. juni 2001 - 23:29 #18
men man kan dog skifte startmenudesignet -- du har ret i at det er håbløst - det eneste posotive jeg har hørt om skidtet er: Der er flotte baggrundsbilleder med, og der er en indbygget oplæser der hedder MIcrosoft sam eller var det jack?
Avatar billede egede Nybegynder
09. juni 2001 - 23:36 #19
Du har ret et fantastisk flot baggrundsbillede!
Oplæsningsprogrammet er da vist ikke på dansk, men det kommer da nok.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 12:48 #20
egede:> Er det Windows Media Player der kun vil afspille MP3\'s i max. 56 kbps ? For med Winamp er et jo sådanset ligemeget hvad Windows \"siger\" ..den har jo sin egen decoding engine .. og der er vel for pokker ikke nogle i deres sunde fornuft der kunne finde på at bruge WMP 8.0 til at afspille MP3\'ere ej heller WMA\'ere..
Avatar billede zycho Nybegynder
10. juni 2001 - 12:52 #21
Det ville jeg da også gerne vide! Jeg vil sige: \"FUCK WINXP\", hvis det uanset hvad sætter en begrænsing på 56 kbps på mp3´ere.

Håber det kan køre uden grænser i players som Winamp......
Avatar billede zycho Nybegynder
10. juni 2001 - 12:53 #22
Det kan jeg næsten ikke forestille mig at M$ har gjort! Tænk på alle de kunder de vil miste. Folk vil da ikke gå over til WMA bare for at få WinXP!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2001 - 12:55 #23
zycho:> Se\'følig kan det da køre i Winamp ... det ville da være dumt at tro andet, for Windows kan umuligt gøre så Winamp\'s decoder ikke funker..

Men jeg kan heller ikke tro der er nogle gaming freaks eller bare normale mennesker der tit skifter hardware ud når der kommer noget nyt, der gider bruge Win XP med den latterligt kopi beskyttelse der er ...
Avatar billede egede Nybegynder
10. juni 2001 - 13:09 #24
Begræmsmimgen er så vidt jeg ved ikke kommet endnu.
Avatar billede zycho Nybegynder
10. juni 2001 - 13:23 #25
tdaugaard >> Undskyld jeg troede noget dumt ?? *gg*

MS gør sgu så meget dumt så hvorfor ikke igen ?

Nå men jeg har ikke nærlæst så meget om XP...Gider nemlig ikke at læse så mange af de engelske artikler :) Så derfor ved jeg ikke så meget om den kopibeskyttelse....

Hvad går den ud på ?? Det er vist noget med at hvis man skifter hardware skal man onlineregistrere sig eller ?...........
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juni 2001 - 13:39 #26
i den færdige udgave af winxp skal man online-aktivere den indenfor 30 dage (i beta 2 er det 14 dage) med en valid key. Hvis nøglen bruges andre steder bliver den afvist og efter de 30 dage vil win xp gå i handicap-mode og blive begrænset i sin virkemode!
du kan kun installere den på dit system x antal gange og hver gang skal man aktivere win xp online! laver man tit og ofte ændringer hardwaremæssigt så man er nødt til at geninstallere, skal man kontakte Microsoft og forklare hvorfor man geninstallerer så tit. (hvad fan... kommer det egentlig dem ved?)
Avatar billede egede Nybegynder
10. juni 2001 - 14:16 #27
Se det er også en dårlig ting, når man køber ny puter og vil bruge sin lovlige version af XP på den, og så bliver den afvist. Tror personligt at mange folk beholder win2k p.g.a. ovennævnte grunde, og så venter til at M$ har indset hvor dumt det var.
Avatar billede th Nybegynder
15. juni 2001 - 09:08 #28
Jeg er fuldkommen enig!!!
Hvem fanden gider at slås med microsoft hver gang man opgraderer eller skifter computer!
Og hvem gider at bruge tid på at aktivere windows hele tden!
Avatar billede egede Nybegynder
15. juni 2001 - 13:59 #29
Bliv ved W2k indtil de indser at de er fuldkommen latterligt.
Avatar billede zycho Nybegynder
15. juni 2001 - 14:01 #30
egede > Og hvad så når de har indset det ? Så laver de jo ikke en ny windows pga det!

Det er allerede for sent at lave XP om.
Avatar billede egede Nybegynder
15. juni 2001 - 14:05 #31
Nej, men så kommer det forhåbentlig ikke med næste gang, og W2k er meget godt, og holder sikkert et par år endnu.