Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 13:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

God spilcomputer til prisen?

Hey Eksperter

Det er 4 år siden jeg har købt en spil computer og er derfor lidt rusten i hvilke krav spillene har idag.

Da jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter og da jeg ikke kan samle em pcn selv har jeg fundet denne pc. Men er den go til prisen? og er der noget jeg skal være opmærksom på?  jeg vil gerne kunne spille Biochock, C&C3, assassin´s gree osv... i top opløsning.

Intel C2D E6550 2.33GHz 1333 4MB S-775
ASUS P5N-E/SLI nForce 650i S-775
4GB DDR2 PC5400 667MHz 1. Part (4x1GB)
768MB Sparkle GeF 8800 ULTRA PCI-E
RAID - 2x250GB Maxtor 7200rpm SATA2
NZXT Apollo Steel Sort u/PSU
550W HKC USP-5550 (17dB)
Standard Intel Køler
8-in-1 kortlæser Sort
DKK 11.879

Er det godt eller vil I anbefale en anden løsning?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. oktober 2007 - 14:07 #1
RAM'ene er langsomme og chipsettet ikke det bedste, med mindre du skal køre med SLI.

Denne her har hurtigere cpu (E6750) og bedre chipset (Intel P35), men dog også langsomme RAM - men er billigere:

http://topdata.dk/product.asp?product=4292&sub=305&page=1
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 15:26 #2
hvis ramene er langsomme på begge computere - hvad er så hurtige RAM? og hvormeget betyder det?
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 15:27 #3
og hvad er SLI?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:02 #4
En del. Du skal ikke stile efter under PC2-6400 RAM (800MHz), men meget gerne PC2-8500 (1066MHz).

Det er dog afhængig af bundkort.

SLI er to grafikkort i en PC (nVidia). Samme som CrossFire (ATI).
Avatar billede klitfelt Praktikant
14. oktober 2007 - 16:16 #5
hmmm... hverken den jeg fandt eller den du fandt har hurtige ram. Hvad gør jeg så? leder videre... haha, men er der andre ting man skal kigge efter? eller hvad vil du anbefale jeg gør?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:43 #6
Jeg vil anbefale, at du bygger selv.

Det er ikke særligt svært og du kan lærer en masse.

Det "vanskelige" ligger i, at sammensætte kompatible komponenter. Men der kan jeg sagtens hjælpe dig :)

Har du ikke mod på dette, kan du jo nok (mod betaling) få hurtigere RAM installeret inden du køber de PC'ere du har i kikkerten :)
Avatar billede klitfelt Praktikant
15. oktober 2007 - 09:03 #7
Hey sheriff
Overvejer lidt den løsning med at bygge selv. Hvis jeg nu vælger de hurtige ram, vil du så vurdere at én af de 2 pc´er(med hurtige ram) vil være fremtidssikret - og hvor længe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:13 #8
He he det er der ikke meget HW, der er - altså fremtidssikret :)

Du kan selvfølgelig investere i et bundkort med nyere chipset, som understøtter Penryn cpu (kommende cpu fra Intel) samt DDR3 ram (de fås allerede nu, men er meget dyre og giver ikke meget ydelse per krone).
Avatar billede klitfelt Praktikant
15. oktober 2007 - 10:37 #9
hehe, mente også om én af ovenstående computere med nye ram måske kunne holde i 3-4 år, men det nok umuligt at sige noget om.

Kan du anbefalet et bundkort til Penryn?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:19 #10
Avatar billede klitfelt Praktikant
15. oktober 2007 - 20:12 #11
Hey Sheriff

hmm... det med bundkort blev lidt for svært for mig. Har fundet denne pc som både har DDR2 6400 og P35 - vil du anbefale den til mit behov?

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10158
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 20:50 #12
Den ser udmærket ud. Lækre specs :)

Men ville nok vælge en anden strømforsyning.

Tag Corsair 620W i stedet, til kr. 385,42 ekstra.
Avatar billede klitfelt Praktikant
15. oktober 2007 - 20:52 #13
du for cool. thx man
Avatar billede klitfelt Praktikant
15. oktober 2007 - 20:53 #14
hvordan tildeler jeg point?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:02 #15
Det gør du, når jeg har lagt et svar :)

Du markerer mit nick i den grå boks til venstre.

Læs evt. denne faq:

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar