Avatar billede obhat Nybegynder
14. oktober 2007 - 09:58 Der er 5 kommentarer

Redigering af kalender

Hej. nogen der kan hjælpe med at redigere denne ASP-kalender?
1) Så den altid viser 6 rækker, uanset hvor mange dage der er i en måned.
2) Markere en dato med en anden farve og link hvis den er f.eks er 15-05-2007

<%
dtmDate = Request.QueryString("date")
dtmToday = Date

If dtmDate = "" Then
  dtmDate = Date
Else
  dtmDate = CDate(dtmDate)
End if

intYear = Year(dtmDate)
strMonth = MonthName(Month(dtmDate))
intDayOfMonth = Day(dtmDate)
dtmFirstDate = DateAdd("d", (-intDayOfMonth)+1, dtmDate)
intFirstDay = Weekday(dtmFirstDate, vbMonday)
%>

<p align="center"><font face="verdana" size="4">Kalender</font></p>
<div align="center"><center>

<table cellspacing="0" cellpadding="2" border="0" valign="top"
style="border: 1px solid rgb(0,0,0)">
<tr>
<td colspan="7" align="center" valign="middle" bgcolor="#000000"><font face="Verdana"
size="2" color="#ffffff"><strong><%=strMonth%>&nbsp;<%=intYear%></strong></font></td>
</tr>
<tr>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Man</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Tir</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Ons</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Tor</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Fre</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Lør</font></td>
<td align="center"><font face="verdana" size="2">Søn</font></td>
</tr>
<%
For y = 1 to 6
  If blnLast <> True Then
    Response.Write "<tr>"
    For x = 1 to 7
      Response.Write "<td align=center><font face=verdana size=2>"
      intLoopDay = intLoopDay + 1
      If intLoopDay >= intFirstDay Then
        dtmCurDate = DateAdd("d", intLoopDay-intFirstDay, dtmFirstDate)
        If Month(dtmCurDate) = Month(dtmFirstDate) Then
          If dtmCurDate = dtmToday Then
            Response.Write "<strong><font color=#ff0000>"
          End If
          Response.Write Day(dtmCurDate)
          Response.Write "</strong></td>"
          blnLast = False
        Else
          Response.Write "-</td>"
          blnLast = True
        End If
      Else
        Response.Write "-</td>"
        blnLast = True
      End if
    Next
  End If
Next
Response.Write "</font></td></tr>"
%>
<tr>
<td bgcolor="#000000" colspan="3"><font face="verdana" size="2"><b><a
href="kalender.asp?date=<%=DateAdd("m",-1,dtmFirstDate)%>">Forrige</a></b></font></td>
<td bgcolor="#000000">&nbsp;</td>
<td bgcolor="#000000" colspan="3" align="right"><font face="verdana" size="2"><b><a
href="kalender.asp?date=<%=DateAdd("m",1,dtmFirstDate)%>">Næste</a></b></font></td>
</tr>
</table>
</center></div>
Avatar billede w13 Novice
14. oktober 2007 - 14:27 #1
Måske kan du bruge nogle af koderne på: http://www.eksperten.dk/spm/800351

Du skriver at du vil have en bestemt dato markeret, men vi må vide noget mere om det for at kunne lave det rigtigt.

Er der mere end en dato, der skal markeres? Skal det hentes fra databasen? Hvad skal det bruges til?
Avatar billede w13 Novice
14. oktober 2007 - 14:27 #2
Og viser den ikke altid 6 rækker nu? Kan vi se et link?
Avatar billede obhat Nybegynder
15. oktober 2007 - 01:03 #3
Jeg har ikke noget online, markering af en bestemt dato fik jeg til at virke, men kalenderen viser enten 5 eller 6 rækker afhænig af hvor mange dage der er i en given måned.
Men jeg vil gerne altid have 6 rækker, kan det lade sig gøre mon?
Avatar billede w13 Novice
15. oktober 2007 - 02:23 #4
Hmm. Så vidt jeg kan se, skulle den da meget gerne bare vise "-" i sidste række så, men det gør den ikke?
Avatar billede obhat Nybegynder
15. oktober 2007 - 11:40 #5
Denne viser "-" i sidste række, men antal rækker skifter mellem 5 og 6
Derfor vil jeg bare have at den altid viser 6 rækker og bare udfylder tomme dage med "-".