Avatar billede lademan Novice
14. oktober 2007 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låsning af router

Kære eksperter

Hvordan låser jeg min "Linksys Wireless-G Acces Point", således at uvedkommende ikke kan få adgang?

På forhånd tak.

Mvh Lademan
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. oktober 2007 - 09:57 #1
Du krypterer dit signal vha. WPA2
Avatar billede lademan Novice
14. oktober 2007 - 10:00 #2
Ok - hvad gør jeg så mere konkret?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. oktober 2007 - 10:07 #3
Du logger ind på dit AP og vælger fanebladet Wireless.

Du kan se i din manual (eller måske på bagsiden af AP), hvilken ip du skal skrive for at logge på.

Under Security mode vælger du WPA2 (eller WPA, hvis ikke du kan vælge WPA2).

Skriv en shared key, som du også skal bruge på dine bærbare, når du kobler op.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
14. oktober 2007 - 10:52 #4
Nedenstående stramme blot sikkerheden yderligere som et supplement til det thesheriff skriver ;-) Du bør, for også at få kryptograferet dine data, bruge hans ide først.

Du kan yderligere MAC låse den. Så kan kun de PC'ere, du har tastet MAC koden på, komme ind.
Et hvert netkort har en stort set unik MAC kode. Den kan du se, ved at taste start->kør->CMD og trykke enter. Skriv så "Ipconfig /all" ( uden ""). Dette liste netkort i din PC og også deres MAC adresse. Find MAC adresse på dit trådløse net kort og på de øvrige PC'ere du vil tillade.
Log ind i din AP og vælg fanen wierless->Mac filter. Vælg Enable og tast MAC koderne på de PC'ere du vil tillade adgang.
Avatar billede lademan Novice
25. november 2007 - 16:29 #5
Lukker
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. november 2007 - 17:08 #6
Og hvad blev løsningen?