Avatar billede minus Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kunne ikke finde user32.dll - hjælp til reperation

Hej,

Jeg har en ven, hvis computer ikke kan finde user32.dll.
Derfor vil hans windows ikke boote op.

Han er nu inde i windows repair (der, som ligner dos). Men jeg kan ikke huske, hvad det er, man skal skrive, for at kopiere user32.dll fra cd'en over til hans windows/system32-mappe.

Nogen, som hurtig kan hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2007 - 20:35 #1
http://support.microsoft.com/kb/315241

Men prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 21:00 #2
expand cd-rom:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2007 - 21:00 #3
hov,  det står der jo også i det link haverslev lagde, så se bort fra min kommentar  ;o)
Avatar billede the_email Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:49 #4
Prøv endelig haverslevs forslag først. Plejer dog selv at bruge en lidt anden procedure, men måske med samme udfald?

Smid din XP-cd i drevet og boot op på den.
Første gang du bliver spurgt om du vil lave en ny installation eller reparerer vælger du at lave en ny installation.

Den søger nu efter allerede installerede installationer af Windows og finder sandsynligvis den der er "ødelagt"

Her vælger du at reparerer. Den erstatter alle systemfiler med de originale fra CDen, så du skal således kører en Windows Update efter succesfuld reparetion.

/TheEmail
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2007 - 10:16 #5
OK ?