Avatar billede malucca Nybegynder
13. oktober 2007 - 17:55 Der er 19 kommentarer

Højtaler og kvinder

Et par spritnye højtalere er indkøbt til den bærbare computer. Jeg følger punktligt brugsanvisningen og så skulle det vist klappe, men ak nej!

Højtalerne er virker optimalt, så det må være lydkortet.
Hvordan kommer jeg videre? og er det i det hele taget noget en pige som er totalt klaphat til computere kan fixe?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:42 #1
nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på computer, men kabelet fra højtalere skal sættes i det grønne stik på lydkortet
:D
Avatar billede malucca Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:58 #2
Den er jeg med på:) Problemet er der ikke er lyd.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:02 #3
er lyden skruet op computeren??
Avatar billede sluffe Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:37 #4
Gå ind i Kontrolpanel > Lyde og lydenheder. Nederst ved højttalerbilledet klikker Du på Avanceret, og i rulleboksen "Stereohøjttalere til skrivebordet"
Avatar billede kogt Nybegynder
13. oktober 2007 - 21:21 #5
er der nogen form for stroem paa/til hoejtalerne... batteri? stroemforsyning?

unmute?

hva hedder de hoejtalere du har koebt?
Avatar billede malucca Nybegynder
13. oktober 2007 - 22:25 #6
Lyden er på max! Det hjælper heller ikke at vælge højtaler i avanceret.
Strømforsyningen og højtalerene er sat korrekt til. Kan det være noget med mit lydkort??? De nyindkøbte "stumme" højtaler er Logitech R20, ikke noget prangende.
Avatar billede kogt Nybegynder
13. oktober 2007 - 23:04 #7
virker de indbyggede hoejtalere i baerbaren? naar du spiller musik fx...??

og slukker lyden fra de indbyggede hoejtalere, naar du saetter logitech R20 hoejtalerene til?

hvilken baerbar har du?
Avatar billede malucca Nybegynder
13. oktober 2007 - 23:38 #8
Ja de virkede i den bærbare indtil jeg satte logitech´ne til. Du er der slet ikke nogen lyd hverken med eller uden de nye højtaler. Tror mulligvis jeg er kommet til at slå noget fra i mit desperate forsøg på at få lyd. Når man tilslutter de nye højtaler kommer der en boks hvor man skal vælge en understøttende enhed. Lige meget havd man vælger der NADA. Kan det ikke være mit lydkort som fucker?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. oktober 2007 - 06:37 #9
Når du er inde i lydmenyen i en af de der hedder avanceret er der en firkant hvor der står 1-4 den skal have et flueben,det plejer at være nederst til venstre.
Avatar billede gratis Nybegynder
14. oktober 2007 - 07:03 #10
"Kan det ikke være mit lydkort som fucker?" Jo det er muligt ;)

Højreklik på Denne Komputer, vælg:

|Egenskaber|Administrer|Enhedsorientering|

Her ka' du se om lydkortet er installeret og funktionelt

Her er et billed af det: http://img90.imageshack.us/img90/6710/sounddriverhy5.png

En ting mere du ka' kigge på:

|Startmenu|Kør| skriv,  dxdiag  , tryk OK
i boxen der kommer op vælger du fanebladet "Lyd"
der er en række tests du kan køre på lydkortet, prøv det.

Her er et billed af det: http://img90.imageshack.us/img90/5430/directxlydtestay2.jpg
Avatar billede malucca Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:00 #11
Tak for hjælpen. Fremskridt indtil videre, nu er der lyd i den bærbare igen. Logitech´ne er stadig døde. Jeg er med på den så langt Egenskaber/Administrer/Enhedsorientering, problemet er bare at der under lyd ligger temmeligt mange ting at vælge fx. Philips DVD, Sigma tel high og en række andre.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:54 #12
>>malucca: er du sikker på at dine højtalere overhovedt virker? har du prøvet at sætte dem til f.eks. en MP3 afspiller? :)
Avatar billede malucca Nybegynder
14. oktober 2007 - 13:04 #13
Ja det er jeg.De skratter! Er sikker på det må være lydkortet som ikke virker, skal sættes op til mine nye højtalere(??) Troede det bare var at koble dem til, men ak nej! What to do?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. oktober 2007 - 13:14 #14
hvis de skratter, og specielt vis du bruger volume knappen på selve højtaleren er det ikke et godt tegn.

mig bekendt er højtalere plug and pray :), så jeg vil mene at der er en defekt i dem, og  at det ikke er computeren der fejler.

har du prøvet at sætte et par hovedtelefoner til din computer og set om det virker 100%?
Avatar billede malucca Nybegynder
14. oktober 2007 - 13:29 #15
Hvis jeg bruger høretelefoner i min bærbar virker de. Prøver lige at bixe lidt med det i forhold til lydkortet. Hvis det ikke lykkedes må jeg jo gå ud fra, at det er mine nye højtalere som aldrig har virket og brokke stort mig i den lokale Merlin. Hvor svært kan det være?
Et klart angreb på en kvindes (næsten ikke eksisterende) tekniske snilde. Hvad bliver det næste? At jeg ikke kan sætte min clockradio til. Spøg til side, mange tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. oktober 2007 - 13:43 #16
så kan det kun være dine højtalere der er defekte så du må en tur ned i merlin og brokke dig :)
Avatar billede klaro Nybegynder
15. oktober 2007 - 22:54 #17
Mange bærbarw har et eller andet steds en hardware skrue op og ned funktion (IBM's en FN tast og nummer keyboardet, eller en dedikeret tast lige "under" skærmen).
Det kunne være at du har trykket <ctrl> F8, men ramte FN tasten istedet eller noget i den stil. Har du en FN tast tit blågrå skrift, så har du garanteret også en tegning af en højttaler på en af tasterne, der viser op/ned og måske også en mute.
Avatar billede broenderup Nybegynder
06. november 2007 - 08:46 #18
nem måde at finde ud af om dine højtalere virker er at tage et 9 volt batteri og lige kort sætte på stikket. hvis højtaleren skratter så virker de!
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:37 #19
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar