Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 01:29 Der er 66 kommentarer og
1 løsning

En umulig formatering.

Hey

har et problem.

jeg har en computer med windows Xp pro på, som kun kan køre med mus og tastertur over usb.

så når jeg vil formate min computer som jeg plajer, ved at ligge xp install cd i, og boot fra den, kan jeg ikke trykke på nolge knapper fordin den ikke når at læse mit tastertur inden den booter, og derfor tror der ingen tastertur er på.

derfor tænkte jeg på om man kan en cd der automatisk formater ens windows xp pro,

ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

så jeg håber hjælp fra de kloge mennesker. hvis i vil

tak på forhånd.
M.V.H. Cyper-master
Avatar billede gratis Nybegynder
13. oktober 2007 - 02:32 #1
Hvis der i computerens BIOS er en indstilling der hedder, "Enable Legacy USB Mouse/Keyboard" eller någet der ligner, så prøv at slå det til.Når maskinen starter op, skal du tap/taste på enten Delete eller F1 tasten, der er flere taste kombinationer her, http://www.kamputec.com/bios/setupkey.htm
Du bevæger dig rundt i bios ved hjælp af piletasterne.Her er et eksempel på hvordan det ka se ud, http://img84.imageshack.us/img84/4511/hpim0270kk2.png Go Weekend :)
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 03:17 #2
ja men kan sq ikke kommme in i bios, den har stadig ikke opdaget der er usb keybord.
Avatar billede casoe84 Nybegynder
13. oktober 2007 - 06:35 #3
Er det en lovlig version af windows, og hvilken version af xp er det?
Avatar billede peet-49 Novice
13. oktober 2007 - 08:12 #4
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 09:57 #5
Prøv at fjerne strømstik til harddisk og se om den så ikke skriver noget i retning af
operativsystem not found
??? for setup
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 12:35 #6
Til Casoe84. Den er lovlig. og det en pro.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 12:46 #7
Nej nej nej, nu fik jeg endlige den ind i dos uden at starte windows så jeg kan formate der ud, MEN.

så vil den ha en administratordagagnskode, Og da jeg installert den gav jeg den ikke nolge gode... Så hvorfor gør den nu det?
Avatar billede peet-49 Novice
13. oktober 2007 - 13:00 #8
Du trykker bare enter.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:16 #9
nope, har prøvet..

stadig fejl.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:25 #10
ved ikke om det kan hjælp men det er vist en standar netvista v.s.40
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2007 - 13:34 #11
Hvis du ikke har brugt/indtastet et kodeord i installationen og der bliver ved med at bede om et kodeord, og du taster forkert 3 gange så lukkes konsollen ned.
Men du kan omgå kodeordet ved at udføre dette:
http://support.microsoft.com/kb/312149/

Men jeg havde for et 3/4 års tid siden et ligende problem, hvor den hverken vil gendkende USB eller PS/2 tastatur.
Her gjorde jeg det, at jeg fjernede 220V og derefter fjernede jeg det lille Cmos batteri på bundkortet i nogle minutter.
Når du så sætter det i igen og starter op, så vil den tælle ram osv. i opstarten og de ting skal du lige acceptere og nu skulle du så også kunne komme i bios osv.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:51 #12
jeg kan komme i bios nu,

og mit mus og tastertur virker fint nok.

indtil at den booter xp cd op, og får ind i windows xp professional installation,

der kan jeg ikke trykke på noget

ikke engang en af de 3 vaæg muligehede( ENTER=forsæt  R=Relarer  F3=Afslut  )
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2007 - 14:20 #13
Det vil sige, at du godt kan trykke på en tast for at starte install. fra cd`en
se billede 1 her: http://www.helgec.dk/xp-install.html
Men at du så efterfølgende ikke kan trykke/aktivere nogen af de 3 muligheder i billede 2 ?
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 14:46 #14
ja. nemmerlig

det er lige sådan det er :D
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 14:47 #15
Download og brænd http://www.helgec.dk/unik.iso (skal brændes som bootimages) boot op på cdèn og formater skidtet som i de gode gamle dage http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 14:48 #16
Det vil jeg da lige prøve
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 14:49 #17
jeg får godt nok ikke tid til det for imorgen, Men jeg skrive da lige om det virker, så du kan ligge et svar hvis det er ;)

tak for hjælp alle sammen.
13. oktober 2007 - 15:52 #18
Generelt - også en guide herfra ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Bemærk "...Bemærk… Alt andet end Service Pack 2 er IKKE godt nok i dag!..." - selvom http://www.helgec.dk/xp-install.html (stadig) skriver noget andet... men det må du jo selv afgøre...
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 16:36 #19
der er sq ikke nemt at formater min Hd med en floppy disk, spc hvis jeg ikke har et A:
Avatar billede cyper-master Nybegynder
13. oktober 2007 - 16:36 #20
nå ok. der står noget med det også. My bad
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 16:51 #21
"KARISE_LARRY" hVAD MED AT HOLDE SNUDEN FOR DIG SELV OG HOLDE OP AT NEDGØRE ANDRE FOR NOGET DU HAR SÅ UENDELIG LIDT FORSTAND
13. oktober 2007 - 18:36 #22
Hmmm... så har vi debatten igen... men som sagt <cyper-master> (og andre?) kan selv afgøre om det er vigtigt at instalere M$'s vigtige sikkerhedsopdatering via nævnte ServicePack2 + de efterfølgende >90 opdateringer. Eller slet ikke gøre noget i den retning...

Så kan <cyper-master> kan selv afgøre det med betegnelsen "...SÅ UENDELIG LIDT FORSTAND..."
Det er nok ikke for sjov at M$ har udgivet SP2 + efterfølgende opdateringer ?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 19:10 #23
s`rry for spam,
"Hmmm... så har vi debatten igen..." Og hvem skal sædvanen tro gøre sig interessant og starte debatten og begynde at tale nedsættende om andre. Helt barokt forekommer det når netop du konstant fremturer med ekspertens regler

"cyber-master" du kan roligt følge mine guider og er du i tvivl er du velkommen til at kontakte mig for at undgå yderlig spam
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2007 - 19:16 #24
Åh jeg ser nu at det åbenbart er en tilbagevendende begivenhed at der advares når netop "cyper-master" har spørgsmål. Yderst tankevækkende http://www.eksperten.dk/spm/769355
Avatar billede sluffe Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:23 #25
@helgec
Du kører åbenbart selv stadig med programmer der kolliderer med sp1+2, eller også har Du ikke plads på harddisken.
Jeg er spændt på at se hvor meget Du tramper i tastaturet når sp3 udkommer.

Jeg har med fornøjelse i flere år henvist til Din iøvrigt gode ogletfattelige side når brugere skulle installere eller der var andre problemer, men det er slut nu.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. oktober 2007 - 20:30 #26
Jeg er enig i, at der nogle gange florerer nogle overdrevne forestillinger om, hvor farligt det er at surfe uden ServicePacks. Men på den anden side er der uomgængelige sikkerhedsforbedringer i opdateringerne, som jeg mener det er for dumt ikke at tage med i købet når man alligevel er ved at nyinstallere.

Der er selvfølgelig en teoretisk mulighed for, at nogle programmer ikke kan fungere efter opdateringen. Men for det første er det meget få. For det andet findes der efterhånden en række programmer, der forudsætter at man har SP2 installeret. Og mit gæt vil nok være, at der er flere på det sidste hold end på det første.

Hermed ønsker jeg ikke at nedgøre nogen. Jeg skriver blot i tråden fordi jeg dels har erfaringer med at surfe både med og uden servicepacks (i forsøget på at opsnuse infektioner). Og dels har jeg adgang til nogle fora, hvor der diskuteres hacking-principper. Og her er det entydigt, at man går efter systemer uden opdateringer, fordi de er meget nemmere at bryde igennem (dermed ikke være sagt, at man ikke kan bryde igennem et opdateret system!)

Jeg synes Helgec har lavet en god guide; men jeg er altså uenig i dét punkt.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. oktober 2007 - 20:31 #27
Hov, mit indlæg var IKKE ment som et svar, men en kommentar! Cyper-master må meget gerne afvise mit svar, da jeg jo ikke forholder mig til opretters spørgsmål, men blot kommenterer på en diskussion i tråden.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2007 - 20:43 #28
Synd denne tråd skal ødelægges med div. spam.
sluffe > hvem er du (tidligre brugernavn ?) da du jo først lige er oprettet her kl. 20
Avatar billede fromsej Praktikant
13. oktober 2007 - 22:09 #29
13/10-2007 13:34:03 Kræver at Windows fungerer, er det tilfældet?
Ellers kan Adminpassword fjernes med dette program:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
Har du aktiveret USB i BIOS, det skal gøres et eller to steder, alt efter BIOS.

Jeg holder så også med den fløj der mener at Servicepack 2 er et must i dag, men den diskussion kan vi tage i en tråd til formålet, ikke her.

Haverslev >> Jeg står inde for at Sluffe er ny herinde.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 08:04 #30
En sidste kommentar fra mig i denne tråd. Jeg har på 2 computere kørt uden SP1+2 i over 3 år og jeg syntes selv med rimelig succes så jeg mener da at jeg har lidt at ha` det i og endelig jeg advarer altså ikke imod det.
Jeg har naturligvis bemærket at "fromsej" på Spywarefri bruger bemærkningen at på det pkt. er han ikke enig med "helgec" det finder jeg helt i orden for her rakkes der ikke ned der bemærkes blot at her er en uenighed. At "sluffe" ikke længere vil henvise til mine guider må jeg prøve at leve med, hvis du i flere år har henvist til mine guider må du jo være supporter på et eller andet forum, hvis dette andet forum tilfældigvis er Spywarefri og du er profilen "sluf" (rent gætteværk) så er det da utroligt at du ikke fandt anledning til din forargelse i bl.a. nedenstående tråde, det må jo virkeligt optage dig meget siden at du opretter en profil på "eksperten" blot for at bakke "karise_larry" op i hans smædekampagne

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=21143
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=25214
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=13407

Og sluttelig lad mig så lige minde om at det er ikke engang mig selv der har henvist til guiden i denne tråd jeg har blot tilladt mig at tage til genmæle
Lad nu være med at lave flere spamindlæg i denne tråd, jeg kan altid kontaktes på mail@helgec.dk
Avatar billede gammelhat Nybegynder
14. oktober 2007 - 15:46 #31
Det kan godt være du ikke advarer imod opdatering, men du siger det er ok, ikke at gøre det. Det kan være ganske risikabelt, specielt for ikke-superbrugere, som din side henvender sig til.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 16:15 #32
Hvis der nu også skal udspredes løgnagtige påstande tvinges man jo næsten en kommentar
citat!!
Det må stærkt anbefales at du afbryder forbindelsen til internettet under installationen og først forbinder computeren til nettet igen efter at du har installeret et virus program, herefter kan du gå på nettet og hente de nødvendige opdateringer
Var der nogen der ikke havde lært at læse ??
Avatar billede gammelhat Nybegynder
14. oktober 2007 - 17:53 #33
nye opdateringer kræver vel sp2?
14. oktober 2007 - 19:07 #34
... og at det er en lovlig XP licens *S*
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 19:23 #35
self er min xp lovlig,..

og kan stadig ikke formater, har prøve alt i har sagt nu...

skal jeg virklige til at ha en ny hd?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2007 - 19:39 #36
14/10-2007 16:15:37 >> SP eller ej, når man nyinstallerer, skal man have install filen til sit Antivirus klar, og hvis det er muligt opdateringerne liggende.
Dette kan man med AVG f.eks.
Cyper-Master >> Måske skulle du "dø" disken med Killdisk, Helgec har en aldeles glimrende vejledning til det på sin side, jeg vover pelsen og linker til den.
http://helgec.dk/killdisk.html
Men vent lige til andre end jeg er enige.

Imens vil jeg nyde det eneste produkt der bærer navnet Norton, der er pengene værd:
http://www.gmvin.dk/index.php?action=description&pid=1473&describe=yes&shop_id=01ab7d06cba727fae524c67a0d32d0a9
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 19:47 #37
Jeg holder 2 softice med drys på at du kan formatere hvis du følger kommentaren 13/10-2007 14:47:22
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 19:49 #38
så blev jeg 2 softice med rys riger :D fordi den vil ikke boot fra cd'en,
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 19:50 #39
Hvis du ikke kan så ring 26926825
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 19:51 #40
Og du har brændt den som et bootimage ??
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 19:51 #41
ej ok (skal brændes som bootimages)

Det havde jeg sq ikke lige set :D DOH mig.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2007 - 19:52 #42
cyper-master>
Din cd er vel ikke fedtet eller har fået nogle ridser ?
For det lyder lidt mærkeligt at den godt vil acceptere et tastetryk, når den lige er bootet op på cd`en (billede 1)se link 13/10-2007 14:20:29
Prøv evt. at gøre din XP cd ren i lidt lunkent vand og lad den tørre.
Gå i bios og lav en "Load default settings eller den hedder måske "opimized settings"
Du kan læse på bios menu siden, at du f. eks kan trykke på F9 for at loade de settings, derefter skal du trykke på F10 for at gemme de settings.
Hvis du så yderligere har et PS/2 tastatur at prøve med, hvis ovenstående ikke hjælper, så var det måske muligt at komme videre på den måde.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:21 #43
jeg prøve lige at gøre den ren, har noget spc gej til det.

og se mig an
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 20:27 #44
Hvordan går det med væddemålet
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:28 #45
jeg er igang med at download det program du forslår til at brænde den, fordi min nero lave fejl ved det,
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:34 #46
ok. nu har jeg fået lave den boot disk, og har kørt den.

men nu står den igen, og jeg kan ikke bruge mit tastertur :S..

jeg har mest lys til at smide lorte ud af vinduet
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 20:37 #47
Prøv nu lige at lave et resume over dine problemer
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 20:39 #48
Du har vel næppe brændt en cd og formateret en harddisk på 5 minutter
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:44 #49
hehe nej ok.

skal ha formatet min com, men!
mit problem er stadig at når jeg får boot en cd op, kan jeg ikke bruge tasterturet,

det vil sige jeg ikke kan boot windows xp Pro cd op, og formater/installer windows,fordi den ikke opfatter mit tastertur(USB),

vi har nu vært ude i bios og sætte usb tastertur til,

jeg har fået brænd en killdisk, (http://www.helgec.dk/killdisk.html)

men når den så boot op fra killdisk og står med,

[DR-DOS] A:\> så kan jeg ikke skrive noget, altså den opfatter heller ikke mit tastertur her.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:45 #50
( Den opfatter godt mit tastertur intil jeg booter cd op. )

hvis jeg lad være med at boot en cd op, og lader den gå ind i windows, opfatter den stadig mit tastertur, kun når jeg booter en cd op den ikke gør.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 20:49 #51
Ja men så tyder det da på at alle dine problemer kunne løses hvis du anskaffede dig et Ps2 tastatur til 60- kr
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:52 #52
Ja men det er en gammel IB som kun kan køre USB.

den har ike ingang til ps2 tastatur.

det er noget gammel lort
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 20:58 #53
(IB=IBM)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2007 - 21:04 #54
"den har ike ingang til ps2 tastatur." > det lyder utroligt, idet ældre maskiner IKKE har usb porte.
Hvad hedder den IBM maskine ??
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 21:10 #55
ja det syns jeg også det er, men det er ikke med mindre sandt, det er en

IBM NetVista

Mener det er en v.s.40,

men er ikke sikker,

ved heller ikke om den er sandart hvad angår indhold efter som det er en jeg har fået,

men efter som det er IBM er det helle jo på motherborde storset.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2007 - 21:13 #56
Avatar billede sluffe Nybegynder
15. oktober 2007 - 02:53 #57
IBM har sat standarden for meget af det vi bruger i dag men laver så indimellem "begrænsede" computere.

NetVista S40....den kan vist ikke køre Vista, *G*.... er en såkaldt workstation og ikke en PC da den udover manglende ps/2 stik heller ikke har seriel- eller parallelport. Den er så 10 år forud for sin tid med de 7 USB-porte, men ikke USB2

Det hele står her på side 1+2 idet dokumentet omhandler installation af BSD.
http://www.matem.unam.mx/~micho/papers/netvista.pdf

Fra fødslen er den bestykket med 128 mb ram som kan være udbygget.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2007 - 19:46 #58
Hvad med at få tråden afsluttet?
Avatar billede cyper-master Nybegynder
15. november 2007 - 20:38 #59
jeg fik den aldrig formater.

ingen ting hjalp.
Avatar billede casoe84 Nybegynder
15. november 2007 - 23:06 #60
har du adgang til nettet fra en anden maskine i hjemmet da jeg kan prøve og lave en boot cd til dig.
Skal dog høre hvad version af windows der står på dit licens bevis.
gerne alle oplysninger undtagen licenskoden
Avatar billede cyper-master Nybegynder
15. november 2007 - 23:18 #61
Hvis det er noget hvor du skal bruge tastertur for at starte. eller for at køre så ville den ikke virke.

hvis du stadig kan lave en boot cd der starte op og begynder at formater af sig selv. så siger du bare, og jeg finder infomationerne :)
Avatar billede casoe84 Nybegynder
16. november 2007 - 11:10 #62
har lige snakket med min administrator og han ville mene at det godt kunne ordnes ved og ligge usb drivere med på en xp cd via slipstreaming udfordringen bliver bare og få den til og boot'e fra cd'en uden og trykke på nogen knap
Avatar billede cyper-master Nybegynder
16. november 2007 - 11:18 #63
Spændene., men som sagt. kan jo ikke boot cd'en som du sagde så.

det er jo ikke andet end en gammel computer, har lyst til at smide den væk, gider efter hånden ikke at prøve mere,
Avatar billede casoe84 Nybegynder
16. november 2007 - 11:22 #64
hvor er du fra da jeg måske kan se om jeg kan komme ud til dig og hjælpe
Avatar billede cyper-master Nybegynder
16. november 2007 - 12:33 #65
det kan være ligemeget, har lige solgt den til en af mine venner,

men jeg skal jo stadig dele pointne, ved bare ikke lige til hvem :S
Avatar billede casoe84 Nybegynder
16. november 2007 - 14:13 #66
okay men kan sige at hvis du mener ingenting hjalp kunne du selv lave et svar hvor du skrev det og vælge det som svar da problemet ikke blev løst
Avatar billede cyper-master Nybegynder
16. november 2007 - 15:38 #67
Ja men der var jo ingen ting der hjalp.

og denne tråd tranger efter hånden til at blive lukket.
TAK FOR HJÆLPEN! alle. :) selv om det ikke hjælp. så prøvede i da at hjælpe mig.

så jeg lukker den nu, hvis nolge er utilfreds må i skrive og så kan vi snakke om det.