Avatar billede chicony Nybegynder
12. oktober 2007 - 22:05 Der er 4 kommentarer

Script til søgning på ekstern webside..

Hej Eksperter

Findes der et script, f.eks. i PHP, hvor man kan fortage en søgning på en forvalgt ekstern webside?

eks.
Hvis man kender 10 websider, som alle indeholder noget om biler og ønsker at vide hvilke af disse 10 websider, hvor ordet "Opel" står på forsiden.

På forhånd tak

mvh.
Tobias
Avatar billede dcheng Novice
13. oktober 2007 - 12:40 #1
Du kan hente siderne ned vha. file_get_contents() og bruge eregi() til at finde ud af om strenge "opel" findes i den html du har hentet ned.

Hvis du kører et script som henter samtlige 10 sider ned så får du nok en timeout så du skal endten lave not ini_set eller ændre lidt i php.ini således timeout står til 0
Avatar billede dcheng Novice
13. oktober 2007 - 12:41 #2
Det gælder naturligvis kun hvis det kun er forsiden eller specifikke sider du har... Ellers så skal du ind og analysere stukturen af deres html outputs.
Og når de ændrer layout så skal du til at lave om på scriptet igen.
Avatar billede chicony Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:52 #3
Mange tak for svaret, nu kan jeg komme videre.
Avatar billede dcheng Novice
13. oktober 2007 - 18:55 #4
cheers m8