Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 17:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Pc til fladskærm med HDMI - DVI kabel hvordan?

Nogen der kan fortælle mig hvordan man opsætter et sådant system? jeg har sat DVI stikket i mit grafikkort og HDMI stikket i min fladskærm men hvordan får jeg sendt et signal igennem fra computeren til fladskærmen.
Grafikkortet er et geforce 8800 gts og jeg har opdateret og gennemset Nvidias driver men der er ingen mulighed for at vælge HDMI tilsluting.

På forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 18:01 #1
Har du været inde i nVidia's kontrolpanel?

Hvis du vælger avancerede indstillinger, vil dunder Skærm -> Opstil flere skærme kunne foretage indstillinger for den anden skærm.

DVI og HDMI er begge digitale standarder for overførsel. Forskellen ligger blot i, at HDMI også indbefatter lyd.

Du skal derfor overføre lyden særskilt fra dit lydkort til dit tv.
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:28 #2
Ja under Nvidias kontrol panel kan man kun vælge S-video og composite men ikke HDMI

Jeg har kigget under skærme uden held ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:35 #3
Har du sat skærmen til og er den tændt?
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:42 #4
Ja både somputer og fjernsynet er tændt :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:44 #5
Og du har sat dit tv til PC-mode eller lignende?
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:45 #6
har jeg prøvet ja, der er i menuen HDMI mode eller PC Mode har prøvet begge
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:46 #7
Hvilket tv har du?
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:47 #8
Medion 40 tommer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:48 #9
Har du et link?
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:52 #10
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 19:55 #11
Når skærmen er tændt og den står til HDMI, har du så ikke mulighed for at tilføje en ekstra skærm i nVidias kontrolpanel under Skærm -> Opstil flere skærme?
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:00 #12
Så fik vi det til at virke super lækkert.
jeg skulle bare vælge computer skærm + Medion istedet for Computer skærm + Tv

Tusind tak for hjælpen hvis du sender svar godkender jeg lige :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:01 #13
Det er jeg glad for :)

Og velbekomme.
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:01 #14
hov lige et hurtigt spørgsmål du ved tilfældigvis ikke hvordan man justerer skærmbilledet så det fylder hele skærmen da der er en grå firkant rundt om billedet?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:06 #15
nVidias kontrolpanel under Skærm -> Skift opløsning

Det er ikke sikkert du kan ramme TV'ets perfekte (native) opløsning 100%
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:07 #16
Ligemeget fandt ud af det :)
Avatar billede ekki Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:08 #17
tak for hjlæpen endnu en gang:)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:08 #18
Det er derfor vi er her :)