Avatar billede xmas Nybegynder
12. oktober 2007 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmør og partner til ny spændende forretnings idé søges!

Hej

Vi søger en programmør og partner (uden økonomisk indskud) til ny spændende og unik forretnings idé med globalt potentiale.

Vi er to iværksættere og idé mænd, med erfaring i bl.a. udvikling, markedsføring og afsætning - den ene af os er direktør i egen virksomhed og den anden er medejer og daglig leder i en anden virksomhed.

Vi har en idé til et stykke meget anvendeligt software, og med alle PC brugere (world wide) som mulig kunde, men da vores egne evner ikke rækker til programmeringen, søger vi som sagt en partner der kan løfte den del af opgaven.

Af vores kommende partner forventer vi…
-at du har erfaring med kompleks software programmering.
-at du brænder for programmering.
-at du motiveres af resultater (ikke kun økonomisk).
-at du har evne og vilje til at fuldføre projektet.
-at du har tid til projektet.
-at du på længere sigt er villig til at gå fuld tid med projektet.

Det vil være en fordel hvis du er bosat i det midtjyske, da der vil blive afholdt en del møder i forbindelse med projektet – dels for at se hinanden an, dels for at præsentere projektet og dels for at gennemføre projektet.

For den rette tror jeg på at dette er en meget overkommelig opgave, som efterfølgende skal markedsføres (vores opgave). På længere sigt vil der blive behov for videre udvikling af programmet, således at programmet forbliver spændende, og konstant er på forkant med evt. ”medløbere”.

Der ligger naturligvis en plan for hvorledes dette projekt skal blive en økonomisk succes, som vil blive præsenteret sammen med selve projektet ved et evt. møde.

Er det dig vi søger…?

Jeg er langt fra altid online, men vil forsøge at svare på spørgsmål, så hurtigt som muligt.

Mvh.
Thomas Hansen
Avatar billede kjulius Novice
13. oktober 2007 - 00:30 #1
Jeg passer ikke til profilen, så det er af ren nysgerrighed, at jeg spørger, men når jeg ser ovenstående "stillingsannonce", ville jeg personligt ikke vide om jeg skulle søge. Der mangler en afgrænsning og præcisering af anfordringerne til programmeringsevner.

1) Er der tale om web-programmering eller et mere traditionelt program til installation?
2) Hvilken platform er "målgruppen", web, windows, unix, mainframe, cross-platform?
3) Er der frit slag fra alle hylder mht. valg af programmeringssprog inden for mulighederne på den valgte platform?
4) Når I skriver man skal have erfaring med kompleks softwareprogrammering, mener I så virksomhedssoftware (ERP, regnskab osv.) eller er det mere i den videnskabelige afdeling med et højt teoretisk niveau, hvor man skal kunne implementere komplekse formler, grafik osv.?
5) Skal man have en formel uddannelse (og på hvilket niveau), eller vægter I praktisk erfaring lige så højt eller højere?

Først efter, at disse spørgsmål er besvaret, er projektet kommet så meget ned på jorden, at man vil have en reel chance for at vurdere, om det er noget for en.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2007 - 18:08 #2
Kompleks software bruges normalt helt generelt som en beskrivelse af at omfanget
af programmet kombineret med sværhedsgraden er stor.

Kvantitativt noget a la KLOC * AVG(CCN).
Avatar billede xmas Nybegynder
13. oktober 2007 - 20:55 #3
kjulius:
Du har ret...
1) Det primære er et program til download og installation fra et website - websitet kan evt. være en del af programmeringsopgaven.
2) Programmet skal afvikles via Windows.
3) Ja, hvis det er tilstrækkelig fremtidssikret (diskuteres på et evt. møde).
4) Første udgave er jeg sikker på ikke er kompleks, men vi ønsker ikke at begrænse os i fremtiden ved først at indgå partnerskab med en programmør, som ikke kan håndtere mere komplekse opgaver (formler, grafik osv.).
5) uddannelse er ikke noget krav - ofte kan uddannelse i vores øjne være en hindring (man bliver ofte "snæver synet" af for megen uddannelse) - praktisk erfaring og kreativitet er at fortrække.

Reelt nok at du stiller spørgsmålene - og vi er naturligvis meget åbne for at besvare flere, eller uddybe ovenstående yderligt.

arne v:
Som punkt 4) her over.

Mange tak for jeres indlæg :-)

Mvh.
Thomas Hansen
Avatar billede xmas Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:00 #4
Da vi har fundet partner andet sted lukkes denne...