Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vista sammen med xp på samme disk

Hej,
Har en bærbar AcerPC med Vista installeret på Drev C.
Der findes en ntfs Part. Drev D, som jeg nu gerne vil installere WindowsXP på. Når jeg booter op på XP cd'en, og skal igang med installationen kan den ikke finde min harddisk ( ingen hardisk i skriver den)... Men der er harddisk i, og bios finder den. Og jeg kan også boote op i Vista..
Er der en der kan hjælpe ?
vh thjoe...
Avatar billede nhe Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:48 #1
Svaret på dit konkrete spm. er at du skal have en SATA-driver læst ind. Den er ikke på dit XP-medie. Du kan måske med fordel også læse andre tråde om dual-boot vista/xp også :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2007 - 08:49 #2
Du mangler en driver til XP.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2007 - 08:53 #3
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:54 #4
Ok, tak. undrede mig bare, har aldrig haft dette problem.
Smid gerne svar, så points kan gives.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:57 #5
Sibidor.
Ok. Ja,  jeg havde 3 !!! ud af hvor mange....Men nu skal de 3 da blive lukket.
Avatar billede nhe Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:16 #7
anyway.. jeg tager da gerne de 30 point for SATA-driveren.. eller deler med silbidor som jo kun var 1 minut og 27 sek efter :-)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:56 #8
ok. havde 3 uden accepteret svar. Men de andre skal da blive lukket.
Sorry....
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2007 - 13:40 #9
nhe jeg var for langsom viste ikke at der var svaret så de point er dine.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2007 - 16:50 #10
Tak til tips'ene... Jeg fik det til at virke med driveren over på en diskette.. Og smed et usb-diskdrev på - F6... Virker perfekt...
Og nu må jeg lige få ryddet op ;-)