Avatar billede guffi1220 Nybegynder
11. oktober 2007 - 20:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forum uden sql

Hej.. Er det på nogen måde muligt at lave et forum til sin hjemmeside uden at benytte sql?
Hvis ikke, findes der så et gratis alternativ, hvor forumet måske ligger et andet sted, og man så kan integrere sit design, så siden ikke falder helt ud af hjemmesiden?
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2007 - 22:49 #1
du vil "sagtens" kunne køre et forum i XML - men hvor let det bliver at arbejde med afhænger nok meget af størrelse og muligheder i dit forum. Spørgsmålet er bare om du kan køre tilstrækkeligt med XML hvis ikke du kan benytte en database.
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
13. oktober 2007 - 15:26 #2
Det behøver ikke at være et meget advanceret forum, blot en standart, hvor det er muligt at oprette en nye tråde og så kommentere på dem..

Jeg er rimelig ny inden for hjemmeside programereing.. Jeg kender efterhånden html rimelig godt, og er begyndt at lære at bruge php, men tror jeg har meget at lære endnu..
Men kender du nogle gode guides til, hvordan jeg kan lære at bruge xml? og måske nogle færdige scrips som blot kan modificeres lidt?
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2007 - 16:19 #3
xml kan du finde noget om på w3schools.com - og sammen med php er dette måske et eksempel; http://www.ibm.com/developerworks/library/os-xmldomphp/

jeg arbejder ikke med php og kan derfor ikke komme med mange flere forslag - men jeg kan nu stadig ikke helt forstå hvorfor en database er umulig når nu du har php.
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
23. oktober 2007 - 17:04 #4
sql er en mulighed, men skal betale ekstra for at bruge det. Jeg har ikke rigtig kunne få det til at fungere med xml, da jeg har nogle problemer med at skrive til xml via form. Så har til sidst valgt blot at benytte et gratis forum på en anden side..

Takker alligevel for hjælpen.. hvis du smider et svar sender jeg nogle point.. :)
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2007 - 09:26 #5
svar :)