Avatar billede torotune Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tildele administrator til bruger

Hej.

Den har sikkert været oppe før, men er det ikke muligt at tildele den bruger jeg hele tiden har været logget ind med, samme rettigheder som hvis jeg aktiverer og logger ind med den "skjulte superadministrator"?

Vigtigst af alt er at jeg slipper for alle de sikkerhedsdialogbokse og "kør som administrator" så snart jeg skal det mindste.

Jeg kunne jo godt bare logge på som superadministrator hver gang, men hele den opsætning jeg har på min alm. brugerprofil er jo forsvundet.

Mvh.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2007 - 19:51 #1
Deaktiver UAC (User Account Control)

http://www.easyblog.dk/showpost.asp?bid=3&pid=955

Ved ikke om det er det du søger?
Avatar billede torotune Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:08 #2
Hej. Nej den har jeg deaktiveret via msconfig. - Ved ikke om den også hjælper på at man ikke skal vælge "kør administator"? Ville helst have om man bare kunne sætte sig selv som hoved-administrator, ligesom man kan på XP.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2007 - 16:23 #3
control userpasswords2

er denne kommando du mener så findes den også i vista 32 bit

man sætter den ind i kør og trykker ok
Avatar billede the_email Nybegynder
14. oktober 2007 - 12:59 #4
Hvis du har deaktiveret UAC burde du ikke få nogle irriterende dialogbokse.

Prøv evt.: Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Slå brugerkontistyring til eller fra.

Slå den fra her og gå bagefter ind i Windows Sikkerhedscenter og få den til at lade være med at fortælle dig at UAC er deaktiveret.

/TheEmail
Avatar billede torotune Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:01 #5
Okay tak til the_email, det var det tætteste på at få det i orden. Nu kommer der i hvert fald ikke flere irritationer :-)