Avatar billede sbjerre Nybegynder
11. oktober 2007 - 07:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændringer i Shared memory settings

Hej
Jeg har:

Acer TravelMate 8215
m. ATI x1600 (256 MB dedikeret RAM)
Windows Vista

Jeg har for nyligt installeret 4 GB RAM i maskinen, og kan til min ærgelse se at Windows kun spotter de 3 GB. I mellemtiden har mit grafikkort dog lige pludselig fået tildelt ca. 1GB RAM udover det der er dedikeret. Det vil med andre ord sige at mit grafikkort stjæler den ene af de 4 GB RAM, og det var jo ikke lige det der var meningen.

Målet er at grafikkortet får sine egne 256 MB dedikeret og låner f.eks. yderligere 256. Og styresystemet så får de resterende ca. 3,75 GB RAM.

Hvordan gøres dette?

mvh sbjerre
11. oktober 2007 - 08:10 #1
... hvordan kan du se at grafikkortet sakser de 1Gb ?

Der er flere tråde om dette 4Gb 'problem' og at Windows 'kun' tilsyneladende ser de 3Gb ...
11. oktober 2007 - 08:12 #2
Nøøøøøøj - ny rekord ??
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=sbjerre&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - har du 'styr' på dine tidl. spm. ???

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

(Provokation: Men hører/læser nok ikke mere fra dig?)
Avatar billede sbjerre Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:49 #3
så er der accepteret et par spørgsmål :)

Jeg kan se det under Display Settings -> Advanced Settings (fanebladet: Adaptor)

Total available Memory: 1307 MB
Dedicated            :  256 MB
System Video          :    0 MB
Shared System Memory  : 1051 MB
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2007 - 09:00 #4
"... hvordan kan du se at grafikkortet sakser de 1Gb ?"

Det kaldes Hyper Memory.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
02. januar 2010 - 15:04 #5
lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 16:03 #6
Lukker du lige de andre åbne spørgsmål også?