Avatar billede alx1 Nybegynder
10. oktober 2007 - 19:45 Der er 9 kommentarer

Limited Connection. Vista

Jeg har lige købt en HP-pavilion 9750 med Vista installeret.
Når jeg prøver at forbinde til mit trådløse netværk får jeg kun limited connection og kan ikke bruge det, selvom det er connected.
Har prøvet at disable kryptereing men det er ingen forskel. Derimod kan jeg forbinde til min nabos net som er ukrypteret.

Min router er en Xavi 7868r(opdateret firmware 1.03APF9.7868A-D.79.52.25f 15) og den kører med wep128.

Jeg har ingen problemer med at forbinde til nettet med andre computere der kører med XP.

Jeg har ikke den store erfaring med Vista og kan ikke lige gennemskue om det er min router der skal have ændret noget config eller om det er i Vista.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede fedora Nybegynder
10. oktober 2007 - 21:26 #1
Prøv at kigge om du har MAC-filtrering på, for så kan det godt give udslag i form af dette.
Avatar billede alx1 Nybegynder
11. oktober 2007 - 13:42 #2
Nope, ingen MAC-filtreing.
Avatar billede fedora Nybegynder
11. oktober 2007 - 19:40 #3
Bruger du Vistas eget opsætning af SSID eller bruger du det som følger med dit Wireless NIC?
Avatar billede alx1 Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:42 #4
Vistas egen. Men jeg har ikke skjult SSID og den finder netværket men får kun limited connection.
Avatar billede fedora Nybegynder
13. oktober 2007 - 15:07 #5
Okay, jeg har ikke selv haft fat i Vista ud over Beta 2, men prøv at bruge det software som følger med til dit trådløse, og så oprette en Profil for dit netværk, hvor du angiver alle oplysninger.
Avatar billede alx1 Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:17 #6
Samme resultat.
Kan det være noget med routerens opsætning siden jeg kan forbinde til min nabos net?
Avatar billede fedora Nybegynder
13. oktober 2007 - 19:36 #7
Har du tjekket om DHCP er slået til i routeren?
Avatar billede alx1 Nybegynder
13. oktober 2007 - 22:32 #8
Ja, det er slået til og jeg har ingen problemer med at komme på med mine andre computere som kører xp.
Avatar billede fedora Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:18 #9
Har du kigget om du kan finde noget på deres hjemmeside evt under Support. Jeg kender nemlig ikke deres routere/modems