Avatar billede morlin Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:47 Der er 4 kommentarer

lopslag til flere celler

Hejsa

I celle B1 har jeg lavet et lopslag der refererer til A1. Jeg får så et resultat i B1. F.eks et navn, Karsten. Nu laver jeg så et nyt lopslag i celle C1 der refererer tilbage til B1 - Karsten. Mit problem er så at Karsten står flere steder i kolonne A (i det ark C1 skal hente data), men med forskellige tal i kolonne B. F.eks står der Karsten i A1 og 2 i B1 ... og Karsten i A2 og 4 i B1. Hvordan får jeg hentet det laveste tal først ? Altså så der i C1 (i det første ark) kommer til at stå 2 og ikke 4 (det vil jeg have til at stå i C2) ??
Avatar billede i865 Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:28 #1
En løsning er måske, at kombinere kol. A med B først (=A1&B1). Således at du laver lopslag på Karsten2 eller Karsten4 eller osv. Du laver altså opslag på en unik værdi.
Avatar billede morlin Nybegynder
15. oktober 2007 - 12:39 #2
Det lyder da meget fornuftigt. Men hvad gør jeg, hvis der er 3 x Karsten2 samt en Karsten4. Jeg vil gerne have de 3 Karsten2 stående i cella D1, D2 og D3 samt Karsten4 i celle D4 ??
Avatar billede excelent Ekspert
19. oktober 2007 - 16:33 #3
Hvilken skal så først Karsten2 eller Karsten2 eller Karsten2 ?
Avatar billede morlin Nybegynder
23. oktober 2007 - 09:14 #4
Det er lige meget .... bare de kommer før Karsten4 :-)