Målbarhed ved indførelse af ruter, workcenters og styklister
Hej EksperterJeg er ved at lave projekt på mit ingeniørstudie, hvor jeg er kommet frem til at virksomheden jeg skriver for, har behov for at udnytte deres ERP system (Axapta) bedre end de gør i dag.
Helt specifik vil det sige, at de i dag kun bruger økonomimodulet og dele af produktionsmodulet, mens de i fremtiden skal til at bruge styklister og ruter på et mere detaljeret niveau end de gør i dag.
Mit forslag går altså ud på, at de skal inddele produktionen i workcenters (planlægningsenheder) og derpå lave ruter for hvert enkelt produkt, for så at kunne lave en 'korrekt' efterkalkulation af hver enkelt produkt i fremtiden.
I dag måler de deres performance på den månedlige dækningsgrad, og jeg synes den skal kunne måles på hvert enkelt produkts/projekts dækningsgrad.
Mit spøgsmål går på målbarheden!
Hvordan kan man måle/dokumentere forbedringerne, ved at indføre styklister, ruter og workcenters?
Hvad er et typisk argument for konsulentbranchen når de skal ud og sælge disse moduler??
Findes der evt. modargumenter mod at gøre det???
På forhånd tak - mvh Maasen