Avatar billede clarion Nybegynder
09. oktober 2007 - 17:15 Der er 6 kommentarer

Delphi for PHP

Hej.

Er der nogen der har kendskab til Delphi for PHP?

Jeg har downloaded en trial og forsøgt at uploade en af demoerne til min web server, der er hosted hos One.com. Men jeg får en mærkelig fejl og der er tilsyneladende ikke meget hjælp at hente på Borlands newsgrupper.

Indtil videre er mit spørgsmål blot om der er nogen der kender produktet og som har haft succes med at anvende det?

På forhånd tak.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. oktober 2007 - 10:54 #1
Jeg kender kun produktet af navn, ikke af erfaring.

Hvilken fejl får du? Måske er det et simpelt fix når det kommer til stykket.
Avatar billede clarion Nybegynder
11. oktober 2007 - 11:29 #2
Hej.

Det er det formentlig. Men hvor?
Jeg har arbejdet lidt med en af demoerne. Den fungere selvfølgelig fint i Delphis egen PHP server. Men når jeg uploader til min egen web server(one.com) så kommer der følgende fejl: Fatal error: Smarty error: the $compile_dir '/tmp' does not exist, or is not a directory. in /customers/<her står min webadresse>/<her står min webadresse>/httpd.www/vcl/smarty/libs/Smarty.class.php on line 1095

Jeg har uploadet den dir(vcl) hvor alle templates ligger i. Og hvis jeg fjerner eller omdøber den er det helt andre fejl vi snakker om. Så det er ok. Jeg har så forsøgt at oprette en tmp dir forskellige steder, men uden held.
Men hvorfor den mærkelige sti? Der er intet i demoen der hedder customers og stien er da en værre gang miskmask.
Der er en fin nyhedsgruppe til produktet men desværre ingen fra Delphi der gider svare overhovedet. Så man er lidt på egen mark.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. oktober 2007 - 11:37 #3
Det er teknisk set ikke et Delphi for PHP problem, men et problem med Smarty - en template engine de åbenbart bruger - så du får nok mere hjælp hvis du spørger på en Smarty-mailliste (se http://smarty.php.net/).

Jeg vil tro du blot skal oprette en tmp-mappe i din webroot, gøre den skrivbar for alle, og så finde Smarty's konfiguration (ligger nok i vcl/smarty/libs eller vcl/smarty) for at pege den hen til den pågældende mappe. Husk i den forbindelse at du nok bør bruge den fulde sti, af hensyn til evt. undermapper der måtte ligge sider i.

Den lange sti kommer sig af at det er den struktur One bruger til at placere kundernes websider i - alle dine filer ligger i /customers/<her står min webadresse>/<her står min webadresse>/httpd.www/, så tmp-bilbioteket ville ligge i /customers/<her står min webadresse>/<her står min webadresse>/httpd.www/tmp.
Avatar billede clarion Nybegynder
11. oktober 2007 - 12:00 #4
Så den lange sti er altså roden, hvor min index.html ligger?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. oktober 2007 - 12:41 #5
Ja, det er det. Alt til og med httpd.www ligger før webroden, og altså før det du kan tilgå. :)
14. august 2010 - 17:56 #6
HEJ,

Er lige nu på ferie i midt Sverige. Ligger på en pragtfuld camping plads på Orsa i Dalarne. Nyder solen og regnen ( ca. 50/50 ) så PHP, Delphi, HTML -- Hvad er det nu det er ... ??

Regner med at være hjemme på pinden i midten af næste uge .

KR