Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:16 Der er 4 kommentarer

Slette google analytics cookie hos brugere

Hej.

Jeg har brugt google analytics til stat på et site, men da den cookie den opretter hos brugerne laver rod i et system vil jeg gerne slette den igen hos brugerne.

Kan jeg det med et javascript?

Jeg går ud fra jeg kan bruge dette js:
function Delete_Cookie( name, path, domain ) {
if ( Get_Cookie( name ) ) document.cookie = name + "=" +
( ( path ) ? ";path=" + path : "") +
( ( domain ) ? ";domain=" + domain : "" ) +
";expires=Thu, 01-Jan-1970 00:00:01 GMT";
}
Men er det standard attributes der skal fyldes ind?
Jeg formoder domain er mit site, men kan jeg finde name og path et sted?

/Jonas
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2007 - 15:30 #1
<ole>

En cookie sat af Google, kan du heldigvis ikke røre - den 'tilhører' jo Google. Brugeren kan fjerne den manuelt, men du kan ikke fjerne den via script.

Hvordan mener du, en cookie fra Google skulle kunne lave rod hos andre end Google?

/mvh
</bole>
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
09. oktober 2007 - 15:59 #2
Det mente jeg osse gav mest mening, dog tænkte jeg at det muligvis kunne lade sig gøre, da den jo er oprettet via mit site, og skulle slettes igen derfra.

Det er nogle omstændige systemer, så ingen anelse. Jeg får bare at vide at der er rod..;o)

Men tak for svaret.

/Jonas
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2007 - 17:00 #3
Nu er det jo kun dig, der ved noget om, hvordan, hvorfor og hvornår kagen bliver sat, m.m.m. Cookies skrives og læses ikke på tværs af domæner, så der må vist være noget, du misforstår - eller undlader at fortælle  :)
Avatar billede pusling Nybegynder
16. oktober 2007 - 00:24 #4
Prøv evt. at spørge IIH, det holder kursus i Google analytics måske ved de noget.
http://www.iih.dk/kursus_google_analytics/ . De har vist rimelig styr på det... Eller også The Milk. http://www.themilk.com , som vist er reseller for Google.Det er da hver at prøve..
Pusling