Avatar billede martinhrj Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbning af ppt filer fra en browser som redigerbar

Jeg har to computere. Når jeg på den ene klikker på et link til en .ppt-fil på intranettet og vælger "åben", åbner denne filen som redigerbar... altså så jeg kan arbejde videre med filen og efterfølgende gemme den lokalt på computeren. Når jeg klikker på sådan et link på den anden computer og vælger "åben", åbner filen som et slideshow inde i browseren. For at jeg kan arbejde videre med filen, skal jeg vælge gem, og så åbne den derefter.

Kan nogen forklare mig hvor forskellen på disse to computere er? Og meget gerne hvordan jeg ændre comp2 til at gøre som comp1.

På forhånd tak.
Avatar billede lx2ba Novice
15. oktober 2007 - 13:31 #1
1) Det lyder som om du har indstillet i:
Windows-explorer -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper
at ppt-filer skal åbnes med POWERPNT.EXE filen, - det er programmet, som man kan redigere med.
2) På den anden maskine er der muligvis installeret et program, der hedder: PowerPoint Fremviser, som din ppt-fil henviser til (programfilen hedder noget i retning af: Ppview32)
Hvis du åbner dit PowerPoint (redigeringsprogram) og i Hjælp søger på "fremviser", så får du måske noget, som du også kan bruge.
Til slut: Jeg er bestemt IKKE ekspert på PPT  ;<)
Avatar billede lx2ba Novice
15. oktober 2007 - 13:33 #2
På siden:
http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/CD010798701030.aspx
kan du hente "Fremviser" til PowerPoint!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:30 #3
Sorry... jeg havde glemt at lukke spørgsmålet.

Jeg fandt denne side: support.microsoft.com/kb/299824
Avatar billede lx2ba Novice
15. oktober 2007 - 14:38 #4
Jamen det var da godt, - bare irriterende at sidde og bruge tid på noget, som ER klaret  :<(