Avatar billede hkprofil Forsker
09. oktober 2007 - 09:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Foto-DVD med lyd og filmklip

Jeg har netop været på en spændende udenlandsrejse og har rigtig mange foto's og videoklip fra mit Digitale kamera. Jeg ville gerne lave en DVD med foto og videoklip + tilsat musik og min egen tale - kan man det? Jeg har en mikrofon i.f.m. mit Web-cam (som jeg dog ikke har fået installeret endnu). Jeg har netop fået Windows Vista! Er der nogen der kan hjælpe mig i gang? (Jeg hører ikke til blandt eksperterne) og har ikke råd til at installere de meget dyre programmer, men vil gerne gøre meget ud af mine billeder.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:07 #1
Du kan i windows finde Windows Movie Maker. Det er faktisk ganske godt til netop det du efterspørger.
Man kan indsætte billeder, musik, video og indtale mv. Desuden har man muligheden for at lave effekter i overgange mellem billeder mv.
09. oktober 2007 - 11:57 #2
Denne er måske endnu bedre (=sjovere?) - prøv det...
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/photostory/default.mspx
Avatar billede hkprofil Forsker
09. oktober 2007 - 13:57 #4
karise larry
hvad mener du med "forsigtig forespørgsel" ?
12. oktober 2007 - 11:49 #5
"forsigtig forespørgsel" - der er 'nogle' der bliver negative når de får en sådan forespørgsel stukket ud...

Det går på at du vil nok få flere svar/kommentar hvis DU også selv vender pænt tilbage til dine tidl. spm. ...
Avatar billede hkprofil Forsker
12. oktober 2007 - 16:32 #7
jeg vender naturligvis straks tilbage når jeg har fået prøvet forslagene - tak for en høflig reminder.
Avatar billede hkprofil Forsker
29. oktober 2007 - 21:18 #8
Jeg har nu forsøgt mig med både Windows Movie Maker og Photostory. Jeg syntes umiddelbart at Photostory er nemmest at finde rundt i, men begge programmer SPRINGER MINE VIDEOKLIP OVER? Altså får jeg kun en "film" med dias? Hvis I ved hvad jeg gør galt, kunne I måske hjælpe mig.
29. oktober 2007 - 22:30 #9
Windows Movie Maker burde ikke "... SPRINGER MINE VIDEOKLIP OVER.." ???
02. marts 2008 - 16:07 #10
Hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. marts 2008 - 16:43 #11
Jeg har stadigvæk ikke kunnet se mine spændende (tror jeg) videoklip og ved ikke hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede hkprofil Forsker
28. februar 2010 - 16:13 #12
Jeg har opgivet at kombinere!