Avatar billede bolle88h Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forfejlet SP2 installation - system i hårdknude

Jeg har for nyligt installeret Windows XP på min pc - i en version uden SP1 og selvfølgelig også SP2. I et forsøg på at opgradere til SP2, fra en cd jeg har liggende, sker der en fejl under installationen og den går i stå. Efterfølgende har jeg ikke været i stand til at starte XP hverken i normal eller fejlsikret tilstand. Under boot processen forsøges installationen af SP2 fortsat, men jeg får meddelelsen "Filen AWMN4GTX.SYS kunne ikke findes - tryk på en tast for at forsættte". Adlyder jeg sker der intet. Desuden lader det ikke til at jeg er i stand til at boote fra XP-cden for at reformatere systemet.

Håber i har svaret på dette spørgsnål da jeg med min viden er lidt "stuck"

På forhånd tak, Morten
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2007 - 20:49 #1
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2007 - 21:16 #2
og efter du har gjort som i haverslevs link, skal du lige gøre nogle ting INDEN du installer sp2 igen:
1: scan for spyware med f.eks. Ad-Aware.
2: lav en diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
3: Download en patch fra MS som kan genskabe din LAN-forbindelse til internettet, hvis den ryger.
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
4. installer sp2  (inden du går på nettet igen)
5. ind på windows update og tag de sidste +90 updates som er tilkkommet efter sp2
Avatar billede bolle88h Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:26 #3
haverslev: oui oui, problemet er bare at jeg tilsyneladende ikke får muligheden for at boote fra cd'en (kan ikke sige det med 100% sikkerhed da jeg yder fjernsupport). Kan dette passe? jeg har selvfølgelig sørget for at sætte CD-Drev som "first boot device" samt desuden fjernet HDD fra bootlisten bare for at være helt sikker.
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2007 - 13:48 #4
Om det kan passe ? - det skal jeg ikke lige kunne sige, men nogle maskiner kan ikke boote op cd, selvom der er sat 1 boot i bios.
I disse tilfælde er der en boot menu man skal ind i og der vælger man CD/DVD drev
Prøv f. eks at trykke på F12 under opstarten og se om ikke der kommer en sådan bootmenu
Avatar billede bolle88h Nybegynder
09. oktober 2007 - 16:22 #5
Det glemte jeg selvfølgelig lige at nævne, jeg får ikke mulighed for adgang til en bootmenu. Har prøvet alle de gængse metoder... tror jeg :)
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2007 - 17:32 #6
Prøv at gå i bios og load "default settings"/"Load optimized settings" - normalt kan det gøres ved at trykke på F9 og derefter gemme med F10
Men det står i bunden af bios menuen, hvad du skal gøre
Avatar billede bolle88h Nybegynder
09. november 2007 - 10:47 #7
Installationen deaktiverede tilsyneladende keyboardet, så jeg løste problemet ved at trække stikket til harddisken og derefter forbinde den igen under windows-installationens initialisering af forbundet hardware. :)