Avatar billede somedaydj Nybegynder
08. oktober 2007 - 17:47 Der er 11 kommentarer

installere windows fra dvd skive

hej alle.

jeg vil gerne skifte mit windows XP ud med windows ME.
jeg har en windows ME iso fil.
mit spørgsmål hertil er, kan jeg godt brænde det ud på en DVD+ rw skive, og stadig få den til at boote op, og installere ?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2007 - 18:06 #1
Prøv evt. at se her, er dog lidt i tvivl om du kan bruge en rw skive til det:
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-create-multi-os-cd.htm
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 18:17 #2
Er der en meget god grund til, du vil have Win ME?

Det er noget af det dårligste M$ har lavet :)
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2007 - 18:38 #3
WinME var jeg selv meget glad for, og det tog mig et stykke tid før jeg switchede til XP; men, men, men.....  WinXP er MEGET bedre, sikrere o.s.v. end ME
Så hold dig til XP, med mindre din pc er for lille til det.
Avatar billede somedaydj Nybegynder
08. oktober 2007 - 18:43 #4
jeg skifter pga. jeg vil benytte mig af et program, som ikk kan kører xp .. kun 2000. og ME ...

kan man godt få windows til at boote på en DVD istedet for cdrom ?
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2007 - 19:24 #5
hvorfor installerer du så bare ikke begge to ?  (på hver sin partition)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:31 #6
Det kan måske ligefrem betale sig, at installere me i en virtual maskine. De store spillere er virtual pc og vmware
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2007 - 20:07 #7
jeg har en windows ME iso fil.

Undskyld, men den har du vist fået ret billigt....
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2007 - 10:36 #8
Brug Microsoft Virtual PC 2007 - den er gratis http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/default.mspx - installer så ME i den virtuelle maskine.
Avatar billede andreask Nybegynder
28. februar 2008 - 21:08 #9
Prøv det program som hedder ultraiso. Det kan nemlig brænde et cd iso til både cd og dvd uden problemer. Desværre er det ikke et gratis program men der er en demo som kan klare optil 300 mb. link er http://www.ezbsystems.com/ultraiso/
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. februar 2008 - 20:07 #10
Spørgsmålet er altså fra 08/10 2007 :)
Avatar billede andreask Nybegynder
29. februar 2008 - 21:02 #11
okay den havde jeg ikke set. Men hvem ved måske kan vedkommende bruge et svar aligevel.