Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PCI grafikkort

Hej.
Jeg har en pc som nogle gange laver noget grafik (onbord grafik) øf, og andre gange fryser fuldstænding!!
Jeg har så fået fat i et PCI grafikkort, som var blevet testet på en anden pc inde jeg fik det.

Når jeg så sætter det i min pc, starter den fint op indtil at xp begynder at kører ind, (der hvor der står Windows og bjælken kører hen over skærmen) så gendstarter den!!!

Kan der være noget i Biosén der skal sættes op anderledes???

MVH BKK
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 22:02 #1
Gå i BIOS og disable dit onboard grafikkort.

Er det et PCI eller PCI-E grafikkort?
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:10 #2
start din pc i fejlsikret tilstand (F8) inden windows loader. Afstaller dine nuværende grafikdrivere og genstart. Derefter bør du kunne tilgå windows normalt og mangler nu blot at installere de tilhørende drivere (ATI eller Nvidia).
Avatar billede Jensen DK Novice
08. oktober 2007 - 13:09 #3
Dit onboard grafikkort bliver disable automatisk når du sætter et internt grafikkort i,problemet kommer hvis dit nye grafikkort er pci e og din port kun er til pci.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:48 #4
Det passer ned i PCI (hvidt) på bundkortet, så det må jo være PCI!!!
PCI e er da brunt ikke???
Jeg har lidt svært ved at komme ind i fejlsikker tildstand (har trådløst), skal lige have sat et med kabel til før det kan lade sig gører!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:52 #5
Farverne variere fra producent til producent, så det kan du ikke regne med.

Hvad hedder kortet helt præcist?

Og hvilket bundkort har du?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:58 #6
jeg kan ikke se navnet på kortet
Der står ikke noget fabrikat!!!
Jeg har et billede af pciérene på min telefon!!!! Hvis det kan bruges til noget!!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:00 #7
Måske.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:16 #8
Jeg tænkte på at jeg kunne fremvise billede på en eller anden måde???
Kan man uploade et billede til Eksperten???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:19 #9
Nej, men brug fx http://www.peecee.dk/
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:29 #10
Så kan det ses på http://peecee.dk/?id=72083
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:33 #11
Ja, det er PCI slots, men hvad er dit grafikkort?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 20:36 #12
Der står: S3 Virge/dx q5a2BB, hvis det kan hjælpe.
Ellers kan jeg tage et billede op uploade!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:04 #13
Ja gør det. Så kan vi få fastlagt, om der er tale om et PCI-kort.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:10 #14
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:18 #15
Det er en gammel sag :)

Og det samme er dit bundkort.

Har du været i BIOS?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:22 #16
Det ved jeg ikke lige nu kan finde ud af det til engang i morgen.
Det er også kun en eks. pc!! Den skal heller ikke kunne det helt vilde!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 21:25 #17
Det kommer den nok heller ikke til :)
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
09. oktober 2007 - 21:58 #18
så nu virkede det jeg fik startet op i fejlsikker og afinstaleret det gamle!!
så det rigtige svar må jo være gadgetfreak!!!
tak for hjælpen
gadgetfreak smider du lige et svar??
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:50 #19
Jamen selv tak, glad for at jeg kunne være behjælpelig. :-)