Avatar billede gardengate Nybegynder
07. oktober 2007 - 19:07 Der er 1 kommentar

Problem med Linksys router - jeg kan ikke komme på

hej alle

jeg er i den situation, at jeg ville skifte mine forældres internetforbindelse. De har en Linksys WRT54G ver. 7 med et Actiontec netværkskort.

Da den ofte smed dem af internettet, så forestillede jeg mig, at det evt kunne være fordi de ikke havde kryteret deres forbindelse og naboerne udnyttede derfor forbindelsen.

Jeg opsatte en WPA kryption, hvorefter jeg nu ikke kan logge på forbindelsen. Før der hed forbindelsen "Linksys" og nu har jeg ændret den til "XX Wireless Network". Når jeg prøver, at logge på forbindelsen, så vil den ikke godtage min nye netværksnøgle og skriver derfor:
"Adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit, afhængigt af netværkskonfigurationen. Adgangskoden skal angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 og 26 hexidecimale tegn".

Jeg har også prøvet at skrive Password, men heller ikke det vil hjælpe.

Det er ikke muligt, at komme på internettet med computeren lige pt, da den ikke har et WLAN udgang, hvilket jeg synes er meget besynderligt, så nu skriver jeg fra en laptop, som er tilsluttet netværket med et LAN stik.

Jeg har også prøvet, at resette forbindelsen og så instalere den igen, men så skriver den bare:
"Unable to connect to the Router! Check that the Router has been connected to the computer, and that your ethernet adapter is working".
Det er bare svært at tilslutte routeren til computeren, da den jo ikke har den krævede udgang.

hilsen
Anders
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 22:16 #1
Du skal logge på routeren via et patchkabel.

Mht. kryptering, så tyder det på, at Actiontec-kortet ikke understøtter WPA. Kontroller om det er tilfældet i manualen.