Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 16:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flere ram til znote4200

Hej folkens.. Jeg har en Znote 4200 som jeg meget gerne vil have flere ram til..

Oprindeligt havde den kun 512 ram, hvor jeg så købte 512 mere. Men det er tilsyneladende ikke nok for mig, for min computer kan tit ikke overskue alt det jeg har gang i, og tit når jeg hører musik og så scroller ned på en hjemmeside hakker musikken, hvilket er pisse irriterende..
-Nå men jeg skal altså have flere RAM, ved bare ikke hvor mange jeg kan bruge på min bærbar.. er det 2GB? Og hvilke slags skal jeg lede efter?
Avatar billede mistermister Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:52 #1
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 17:17 #2
Er der ikke forskel på de RAM-blokke?
Der er både nogle der hedder PC4200 og PC5300
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 17:27 #3
Altså ved nemlig ikke lige hvad det der PCxxxx er for noget.. Men har fundet ud af at de ram jeg bruger nu har PC3200
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 17:31 #4
Avatar billede mistermister Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:38 #5
PCXXX angiver frekvenser dine RAM køre med.

RAM via QXL fraråder jeg. Du har ingen garanti for de virker
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 17:50 #6
Det er for dyrt at købe dem nye.
Avatar billede mistermister Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:52 #7
Jammen så bestil du brugt. Håber du ved hvor lidt der skal til før RAM står af ;)
Statisk elektrisitet er nok
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 18:14 #8
Nej det vidste jeg ikke lige, men hvorfor skulle folk snyde? Det kommer jo til at stå ved deres karakterer?
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 18:16 #9
Hmm men er der nogle som ikke fungerer til min bærbar? Dvs. Nogle som jeg skal undgå..
Avatar billede madsrosborg Nybegynder
07. oktober 2007 - 19:23 #10
Jeg jeg har en Znote 6625WD, den har 2 gb ram. Jeg køre Vista home premium, den håndtere det helt fint..
Jeg købte disse ram http://zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=ComponentDetails&componentid=7QTvBTtyuHTCwsoSc
Avatar billede sim00n Praktikant
07. oktober 2007 - 21:22 #11
Wow det var billigt.. De samme RAM koster 2490 hos zepto.. Kæmpe forskel.. Nå jeg køber højest sandsynligt dem som madsrosborg har foreslået.

Hvem skal ha' points?
Avatar billede pr0nking Nybegynder
07. oktober 2007 - 23:22 #12
Hvis det er pc3200 du skal bruge, så smut forbi edbpriser.dk - søg på SO-dimm og PC3200 under ram-blokke.

Vælg Kingston Value fx - vær opmærksom på, at du har TO slots i din barbare til RAM, så måske kan det betale sig at købe en stor blok, eller to mindre.
Avatar billede mistermister Nybegynder
08. oktober 2007 - 17:25 #13
Husk lige Znote 4200 er med DDR og ikke DDRII
Avatar billede sim00n Praktikant
08. oktober 2007 - 18:11 #14
Ja den information kunne jeg så godt lige have brugt. Nu har jeg købt dem der blev foreslået.. Great!
Avatar billede sim00n Praktikant
08. oktober 2007 - 18:30 #15
Har heldigvis ikke fået bekræftelse endnu, så nu har jeg skrevet til zepto eksperten at jeg må annulere min bestilling.

Er der så evt. nogle der kan hjælpe mig med at finde nogle RAM jeg rent faktisk kan bruge til min znote 4200? Meget gerne ligeså billige som hos Zeptoeksperten hvor 1GB koster 393,95 :)
Avatar billede mistermister Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:21 #16
Du kunne jo lytte til det jeg skrev!

Kommentar: mistermister
Avatar billede sim00n Praktikant
08. oktober 2007 - 19:57 #17
Du er da ikke kommet med den information tidligere?
Men fuck det, det er ikke din skyld.. Kunne vel bare have ventet med at købe til jeg fik mit spørgsmål besvaret.. altså om der var nogle RAM som ikke fungerede til min bærbar.
Avatar billede sim00n Praktikant
14. juli 2012 - 13:02 #18
lukker denne