Avatar billede gnuen Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

System requirements ved PC-spil

Er der nogen som kender et sted på nettet hvor man på en eller anden måde kan slå op, om ens PC møder de krav et nyt PC-spil kræver til f.eks. grafik, processor, ram etc. etc.

Jeg har set et sted hvor man kunne downloade en klient som så ville teste ens PC-system og oplyse om man kan køre det ene eller anden spil, men det virkede som om at man downloadede mere end bare den klient (altså et eller andet snask) og det er jeg ikke interesseret i.

Grunden til at jeg spørger er at min PC er ved at være på grænsen hvor den ikke kan køre alle nye spil mere og man kan jo ikke returnere et spil som man har forsøgt at installere på sin PC ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:54 #1
For de fleste spils vedkommende, kan du jo gå ind på producentens hjemmeside og se anbefalede systemkrav inden du køber spillet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2007 - 23:46 #2
http://www.systemrequirementslab.com

Denne kan du prøve :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2007 - 23:48 #3
Den er dog ikke fejlfri...
Har et 5600XT graffikkort og det kører ok i 1024*768 i standard settings - men får dette at vide:
Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2007 - 23:48 #4
Video Card
Minimum: 100% DirectX 9 compatible 128MB Direct3D Card (GeForce FX 5700+/Radeon 8500, 9500+)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2007 - 23:49 #5
Avatar billede gnuen Nybegynder
07. oktober 2007 - 00:17 #6
Det ser meget godt ud det link, kan man så stole på det active-X objekt der kører testen? eller kan der snige sig noget ind af bagdøren på den port? (jeg har nemlig ikke haft den bedste oplevelse med en webside lignende denne, dog vat det et decideret program man skulle downloade der)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2007 - 13:37 #7
Har scannet pv efter install af det activeX objekt og der er intet at komme efter, så det er ok at bruge den side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2007 - 13:37 #8
pv = pc
Avatar billede gnuen Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:02 #9
tak for det og det er en god side, så må jeg bare håbe at jeg kan regne med resultatet ;-)

læg gerne et svar så jeg kan give point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2007 - 17:29 #10
,