Avatar billede obz-baune Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:05 Der er 3 kommentarer

Tvang af program som systemproces

Hejsa.

Jeg er lidt n00b på dette område så bær over :)

Lidt om mit setup:

jeg har en "server" En maskine som køre XP pro, men dermed ikke sagt, at altid kører, og det skal den heller ikke.

Jeg administere den via RDP - remote desktop -. Når jeg tænder maskinen logger den ikke ind med brugeren, lige som min desktop ellers gør det.

Jeg har et program som jeg gerne vil have starter når jeg tænder maskinen, således jeg ikke behøver at logge ind.

Baggrunden er, at jeg spiller BF2 og dertil benytte vi programmet "ATC for BF" til taktik. I den forbindelse vil jeg gern ahve , at der altid er en ATC server klar. Alt omkring opsætningen af denne og routeren osv, er i orden. Jeg kan bare ikke få maskinen til at "auto logge på" som den adminbruger der er, hvis den kunne det var der bare at smide serveren, i startmenuen.

Derfor søger jeg en måde hvorpå, jeg kan tvinge XP pro til at tage programmet med i dens systemproces.

jeg håber det er godt nok forklaret?
Avatar billede themustangman Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:24 #1
Hvis du sletter alle andre brugere end den du vil have logget på, så logger den automatisk ind...
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:04 #2
Hvis din PC IKKE er en del af et domain:

1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Indtast ”control userpasswords2” ( uden ””) i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.
3. Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.
4. I vinduet Log på automatisk skal du indtaste adgangskoden i feltet Adgangskode og derefter indtaste adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode.
5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.

Det er ikke helt let, hvis den PC befinder sig på et domain  - men kan lade sig gøre, at sætte op permanent. Du kan bruge Registreringseditor til at tilføje dine logonoplysninger. Husk at være logget ind som Administrator:

1. Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og klik derefter på OK.

2. som DET FØRSTE (!) tag en backup. Tryk Filer->Eksport->tast et navn. Vælg ok for at gemme.

3. Find følgende registreringsnøgle, ved at klikke dig gennem træet:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

4. Dobbeltklik på DefaultUserName, idet du bruger dit ADMIN kontonavn og din adgangskode, indtast dit brugernavn, og klik derefter på OK.

5. Dobbeltklik på elementet DefaultPassword, indtast adgangskoden under boksen med værdidata, og klik derefter på OK.
Hvis DefaultPassword ikke har nogen værdi, skal du oprette værdien. Det gør du ved at følge disse trin:
a.  Klik på Rediger i Registreringseditor, klik på Ny, og klik derefter på Strengværdi.
b.  Indtast DefaultPassword som det nye værdinavn, og tryk derefter på ENTER.
c.  Dobbeltklik på den nye nøgle, og indtast derefter adgangskoden i boksen Værdidata.

6. Dobbeltklik på elementet AutoAdminLogon, indtast 1 i boksen Værdidata, og klik derefter på OK.
Hvis AutoAdminLogon ikke har nogen værdi, skal du oprette værdien. Det gør du ved at følge disse trin:
a.  Klik på Rediger i Registreringseditor, klik på Ny, og klik derefter på Strengværdi.
b.  Indtast AutoAdminLogon som værdinavn, og tryk derefter på ENTER.
c.  Dobbeltklik på den nye nøgle, og indtast derefter 1 i boksen Værdidata.

6. Afslut Registreringseditor. Genstart.

( ovenstående kopieret og editeret fra http://support.microsoft.com/kb/315231 ) - jeg har bare siet det unødvendige fra for dig ;-)

ATC for BF2 bør kunne startes automatisk, blot ved at kopiere en genvej ind i START->Alle Programmer->Start. Se i manual for ATC vedr. start parametre. Det burde være nok? Ellers forstår jeg ikke helt, hvad du mener?

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:06 #3
Du skal lige være opmærksom på, at automatisk logon åbner for en del sikkerheds problemer. B.la kanvirus selv genstarte PC for at installere sig mv. Sikkerhedsmæssigt er det IKKE at anbefale.