Avatar billede realflex Nybegynder
06. oktober 2007 - 20:40 Der er 4 kommentarer

Køb af bærbar i udlandet

Hej
Jeg påtænker at købe min bærbar et sted i EU over nettet og kan forstå at der ingen problemer i at skifte tasteturet ud med et dansk og ændre sporgopsætningen, så jeg også kan bruge æ,ø og å.

Men vil jeg så kunne ændre sporget til dansk på selve Vista?
Avatar billede realflex Nybegynder
06. oktober 2007 - 20:41 #1
Og så jeg slipper for at søge i alle EU-lande, hvilket land er billigtst? Tyskland måske?
Avatar billede shjorth Nybegynder
06. oktober 2007 - 20:56 #2
Det er ikke noget problem at ændre opsætningen til dansk. Med hensyn til tastaturet ved jeg ikke lige hvor nemt det er at skifte.

Jeg købte min i england, det eneste problem der var, var stikket. De bruger jo noget andet, men en simpel adapter, og så var der ingen køer på isen :)
Avatar billede rebecca Novice
06. oktober 2007 - 21:48 #3
Hvis jeg var dig ville jeg købe en bærbar herhjemme :o) medmindre der er mange penge at spare, skifter du tastatur vil jeg tro at garantien dermed også er røget en tur, du risikere desuden en masse vrøvl hvis du får problemer med den f.eks lang ventetid før du får den tilbage fra rep. herhjemme kan du blot aflevere den i butikken.

Men det er jo bare min mening, held og lykke med det :o)
Ps...Og nej du kan ikke bare ændre sprogversion på vista
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:17 #4
-> rebecca. Du har helt ret. Kender også et par skræk historier om defekte PC'ere forhandlere her i DK slet ikke vil kigge på, da den version etc kun sælges i et andet land. Nogle efter de slog serie nummeret op - og så var der lukket for service og hjælp. " Send den til din forhandel!"
Rent forbrugermæssigt, er vi godt beskyttede her hjemme. Jeg tror heller ikke det kan svare sig i længden, at spare de penge.