Avatar billede ulf Nybegynder
08. juni 2001 - 23:56 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ADSL hastighed?

Hej,

Hvordan hænger det sammen, at en 2 Mb forbindelse på ADSL kun giver en downloadhastighed på ca. 200 kb/sek og ikke 2 mb/sek???

Thanks
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 23:59 #1
Mb = Megabit
MB =MegaByte

2 Mbit = 2048 Kbit / sek. Divider det med 8 så har du hastigheden i KB / sek, som = 256 KiloByte per sekund.
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 23:59 #2
fårstår du det ?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2001 - 00:00 #3
læs det her http://www.anything.dk/vis_artikler.php?id=17

så tror jeg du forstår
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 00:02 #4
Hey...
Den 2mb forbindelse du tænker på, er 2mbit. For at finde ud af hvor meget du downloader med skal du dividere det med 8. Altså 2048bit/8= 256kb/s minus lidt ekstra pga noget spild (overhead)
Max ADSL forbindelse er 2048 download og 512 upload, eller 256kb/s og 64kb/s upload.
PS. for at lave mbit om til mbyte skal du dividere med 8. :)
MVH
Emil
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 00:03 #5
nitro >> Har jeg skrevet :)
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 00:08 #6
ja men hvis du kigger på tiden, så har vi skrevet på nogenlunde sammen tid... dit svar var der ikke da jeg begyndte på mit svar :)
Avatar billede kinguru Nybegynder
09. juni 2001 - 00:09 #7
Det kan svinge fra server til server... Jeg har selv stofanet, og nogle gange når jeg downloader kører det med 650kb/s UDEN download accelerator!!! MVH KinGuru :o)
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 00:10 #8
nitro99 >> Du har lavet en fejl :)

Du siger:

Max ADSL forbindelse er 2048 download og 512 upload, eller 256kb/s og 64kb/s upload.

-------------------------------------------------

Skulle have stået:

Max ADSL forbindelse er 2048 download og 512 upload, eller 256KB/s og 64KB/s upload.

Det store K og B gør en stor forskel :)
Bare for at få det på det rene......

Avatar billede vladimirr Nybegynder
09. juni 2001 - 00:12 #9
kinguru  -> Hvordan kan det være at jeg ikke helt tror på at du har en 5.2 Mbit internetforbindelse ved stofanet....
Avatar billede ulf Nybegynder
09. juni 2001 - 00:13 #10
Til Zycho>

Thanks for et hurtigt og præcist svar...

v/U

Ps: også thanks til aller jeg andre der kom efter.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 00:13 #11
Det var da så lidt......... :o)

Takker for points!
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 00:14 #12
Du har også lavet en stavefejl:
fårstår du det ?

Skulle have stået:

forstår du det?

Det gør faktisk ingen forskel, men bare for at få det på det rene.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 00:19 #13
nitro99 >> LOL, du er morsom. Nu er dette jo altså ikke et sted hvor hverken jeg eller andre på E prioriteterer stavningen højst men selve Computer viden højere....

Troede jeg du vidste, he he..

Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:44 #14
Zycho/nitro99>>I behøver såmænd ikke pukke sådan på hinanden, i har begge to lavet fejl i skrivningen.:zycho`s er ikke ret stor, men nok til
at mange mener, at din \"viden\" følger MÅSKE dine staveevner!!
:nitro det du måske mener er en lille ubetydelig skrivefejl! DET ER DET IKKE, den er ret betydelig,
her betyder kb & KB ikke det samme, som zycho skriver. Det er KUN dem der har indsigt i hvad der skrives om, der forstår at der er noget galt,
med det du skriver lille ven!!!!!!!!!
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:53 #15
muhaha... jeg ved godt forskellen er stor...
Jeg tænkte bare ikke over det da jeg skrev...

Desuden hvis zycho tænkte før han skrev, havde jeg ikke behøvet skrive mere end en post herinde... Jeg må jo konkludere at zycho har meget lidt af lave, og derfor må fordrive tiden...
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
09. juni 2001 - 17:59 #16
Måske rigtigt!
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 18:14 #17
Forresten...
Grunden til at jeg skrev det med lille er at jeg skriver meget, chatter osv, så tænker man ikke så meget over om det er skrevet/stavet rigtigt og for det meste hvis folk vil skrive KB skriver de kb og kbit hvis de vil skrive kbit :)
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
09. juni 2001 - 18:33 #18
Ja, hvis man skriver sammen med en man kender, men
her er det ikke alle der ved det  vel! Der er ikke alle der er lige velbevandret inden for det sprog der benyttes til IT formål. Det kan du jo nok selv udlede af de spørgsmål der af og til bliver stillet her. Selvfølgelig ved alle ikke alt om alt, det er ihvertfald et fåtal der kan påberåbe sig det, og jeg er ikke en af DEM!
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 19:07 #19
nitro99 >> ulf spørger jo om hvordan det hænger sammen med hensyn til ADSL hastighederne og så videre....

Det værste man kan gøre når en spørger har et spørgsmål at lære ham noget forkert fra starten. Ulf skal da vide hvis du har lavet fejl, ellers kan alle jo bilde ham hvad som helst ind!! Han ved jo ikke hvad der er rigtigt og forkert.

Ellers havde han jo ikke spurgt.

Tænk lige over den! :)
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 19:09 #20
Det kan da godt være at det bare var en hurtig fejl du lavede, men du skal sguda ikke blive negativ over jeg retter dig!

Jeg ville selv blive møgirriteret hvis jeg stillede spm og jeg fandt ud af at jeg havde accepteret et svar som jeg senere fandt ud af at var forkert. Vi er der for at hjælpe hinanden......
Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 19:13 #21
Ja gu blev jeg negativ da du lavede det største indlæg i det her spørgsmål om at jeg havde lavet en fejl og da du kommenterede mig som den eneste der havde svaret lidt efter dig.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juni 2001 - 19:21 #22
undskylder jeg var lidt hurtig til at kommentere dig... Du har ret! Du kom jo lige efter mig og havde sikkert ikke læst hvad jeg havde skrevet.

Avatar billede nitro99 Nybegynder
09. juni 2001 - 19:29 #23
Nej ok... undskyld jeg blev negativ, troede du snerrede af mig...