Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Små tal, både for oven og under!

Hejsa.

Jeg har Microsoft Office Word 2003.
Jeg synes jeg så den engang, men nu kan jeg ikke finde funktionen der sætter tal til fx: Isotoper, x^2 og H2O.
Hvor er den :P

Blang-Jang
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 18:17 #1
Du kan bruge hævet skrift - marker tallet, højreklik, vælg skrifttype og derefter hævet skrift

Be_Nice
Avatar billede oskar Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:18 #2
Funktioner - Tilpas - Kommandoer - Formater
Scroll ned på listen til Hævet skrift/Sænket skrift og træk ikonerne op i din værktøjslinie, så har du dem fremover.
Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:25 #3
Fint nok ;) men er det umuligt at skriv isotoper? (Jeg kan kun få den til at skrive foroven eller under en ad gangen)
Avatar billede be_nice Juniormester
06. oktober 2007 - 18:28 #4
Der er ingen begrænsning i antal af hævet eller sænket skrift.

Be_Nice
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:32 #5
Jeg aner ikke, hvordan man skriver isotoper, men hvis du har behov for 2 bogstaver, der står samme sted, bare oppe og nede (ligesom brøker), skal du bruge Equation Editor - eller lave noget værre skrammel med tekstbokse, der placeres oven/nedenunder hinanden. Jeg kan ikke huske, om Equation Editor er en del af 2003 og du evt. bare skal sørge for at få den installeret (for den er vist ikke installeret som standard) eller om du skal ud og lede efter den.
Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:32 #6
Det er ikke det^^. Jeg skal skrive en isotop! Men pr. kol. kan jeg kun skriv tal enten for oven eller neden. ...hov! "to linjer på en" da jeg satte den ud, så kunne jeg bare ikke trykke på den hvad er nu det?
Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:33 #7
Er Equation Editor et program for sig selv?
Avatar billede hcma Novice
06. oktober 2007 - 18:35 #8
det er en del af Word -> menuen Indsæt -> Object -> scroll ned på listen og find Microsoft equation
Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:38 #9
Microsoft equation står der ikke, så der må jeg så bare have en ny version :)

Ellers tak til alle!

Kom bare med nogen svar :D
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:42 #10
Hvis du vil bruge Equation Editor, se http://support.microsoft.com/kb/228569
Avatar billede oskar Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:50 #11
Equation Editor kan også lægges ind som fast ikon.
Avatar billede blang-jang Nybegynder
06. oktober 2007 - 18:51 #12
1000 1000-tak, Word-Hajen!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. oktober 2007 - 20:58 #13
Jamen, velbekomme da :-)