Avatar billede meta0906 Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:04 Der er 15 kommentarer

Intern Netværk

Jeg har et stationært anlæg + en Bærebar i andet rum som er forbundet med en trådløs Router, som virker noget ustabil.
Hvilket kabel skal til for at fast forbinde dem til et netværk, og hvor skal de i givet fald sættes i.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:11 #1
Hvis jeg har forstået det korrekt, så ønsker du at forbinde din bærbare til router, som står ved siden af din stationære PC?

Hvis det er tilfældet skal du bruge et patch-kabel med RJ-45 stik.

Den ene ende sættes i din bærbares netkort, den anden i en af routerens LAN porte.
Avatar billede meta0906 Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:32 #2
Jeg ville gerne (hvis det er mulig) forbinde anlægene helt uden om routeren.
Samtidig ville jeg jo gerne have printeren + Scanner med i netværket
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:32 #3
Er det en netværksprinter?
Avatar billede meta0906 Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:55 #4
Jeg ved det ikke. Det er en HP Deskjet 950
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:59 #5
Det er ikke en netværksprinter.

Den skal derfor deles via Windows.

Hvorfor vil du ikke bruge router?
Avatar billede meta0906 Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:20 #6
Fordi at der ca. en gang om ugen er problemer med internetforbindelsen og så via tdc. får jeg at vide at jeg skal koble routeren fra og så er problemet løst.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:27 #7
Det var måske bedre at købe en bedre router.

Hvilken har du nu?
Avatar billede meta0906 Nybegynder
07. oktober 2007 - 08:11 #8
Jeg har en Linksys Model WRT546
Wireless-G  24GHz  54Mbps

Som jeg blev anbefalet var en god Router
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:55 #9
Det er skam også en god router.

Oplever du kun udfald på den bærbare, så prøv at skifte kanal.
Avatar billede meta0906 Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:11 #10
Nej der er ikke udfald på den bærebare
Det er den faste station der taber forbindelsen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:56 #11
Hvordan ser hele dit netværk ud?
Avatar billede meta0906 Nybegynder
07. oktober 2007 - 11:30 #12
Undskyld jeg er så dum jeg dårlig ved hvad du mener med hele netværket.
Det jeg har er en alm hjemmecomputor ( en Aser ) + printer og scanner + en aser bærebar + en bredbåndsforbindelse via tdc.
Hvis det er muligt at forbinde min harddisc med min bærebare via en ledning, så den bærebare kan komme på internettet, så kan jeg godt acceptere at printer og scanner ikke er forbundet med den bærebare
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. oktober 2007 - 12:00 #13
Du skal ikke undskylde :)

Du har 3 løsninger:

1. Sæt et ekstra netkort i din stationære pc og lad den være koblet til Internet, printer og scanner. Så kan din bærbar blive tilsluttet både Internet og printer/scanner via den stationære.

2. Køb en ny router.

3. Lad os se, om vi ikke kan få din router til at virke :)

Når du oplever, at "Nej der er ikke udfald på den bærebare
Det er den faste station der taber forbindelsen":

Helt præcist hvad sker der og hvor ofte?
Avatar billede meta0906 Nybegynder
08. oktober 2007 - 17:24 #14
Tak for din hjælp indtil videre, jeg vil lige tænke over de muligheder du har givet.
Jeg vender tilbage med et resultat om et par uger
Avatar billede justrace Novice
21. oktober 2007 - 23:08 #15
Bruger printer og scanner ikke USB?