Avatar billede zenne Novice
06. oktober 2007 - 10:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort

Hejsa
Jeg skal have nyt grafikkort til min PC, ligenu kører den med et shitty onboard. Jeg har et budget der max hedder 1400 kr. Det skal være PCI-Express, men ellers er der ingen krav udover der gerne må kunne køre de nye spil, hvis det kan klares for budgettet :)

Hva ideer har i?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 10:36 #1
Dette er et lækkert kort:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392188

Men det understøtter ikke DX10.

Skal du have et kort, der understøtter DX10, og hvor du har et godt pris/ydelse-forhold, skal du regne med omkring kr. 2.000.
Avatar billede zenne Novice
06. oktober 2007 - 15:29 #2
Okay, det var jeg ikke engang klar over. Ligenu køres der med et GeForce 6800 256mb PCI-E! Måske er det bedre at vente lidt indtil de evt. falder i pris?
Avatar billede zenne Novice
06. oktober 2007 - 15:29 #3
Og så skulle det helst gerne være med 512MB ram :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. oktober 2007 - 21:31 #4
Om det er 256MB eller 512MB er ikke så væsentligt ift. gpu, hvis vi taler spil.

Der er ingen tvivl om, at prisen vil falde.

Men det gælder nu det meste HW :)

Men du kan jo vurdere dit behov ift. de spil du spiller nu og dem som du planlægger at købe i den nærmeste fremtid.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:07 #5
Et "standard" nvidia 8800 GTS 320 mb, ligger ca. på 2500 kr lige pt. Der er rigtig god ydelse i denne type kort, men koster selvfølgelig mere end dit budget. Som der skrives længere oppe, så overvej om du vil have DX10 understøttelse. Pt. er det kun 8800 chipper der understøtter dette sammen med Vista.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:42 #6
-> gadgetfreak: Ved ikke hvor du køber grafikkort, men du kan få et ASUS EN8800GTS 320MB for under kr. 2.000:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313880
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:30 #7
Hold da op hvor priserne falder. Nå ok, men det kostede ca 2500 for 2 mdr siden. I hvert fald så er det et ganske fornuftigt kort og tak for tippet med prisen.
Avatar billede zenne Novice
17. oktober 2007 - 22:10 #8
Hvis du ligger et svar ind skal du få point.

Køber dog ikke noget ligenu, venter til priserne er faldet lidt :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. oktober 2007 - 08:08 #9
Værsgo