Avatar billede pentium Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:52 Der er 13 kommentarer

DocProperty i Word 2003

Hejsa

Jeg sider og roder med Word 2003 og DocProperty.

Jeg henter navn, adresse postnr og by via brugerdefineret egenskaber. Virker fint. Men hvis der mangler data, f.eks. postnr, fejler dokumentet. Jeg har kigget efter en f.eks IF sætning - men ude held.

Kan i hjælpe mig - men at hvis der mangler et postnr skal den fortæstte med bare komme med et blankt felt?

Takker.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. oktober 2007 - 13:56 #1
Prøv at vise koden her
Avatar billede pentium Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:07 #2
Hej

Dette her virker fint :

{DOCPROPERTY "<kontakt person>" \* MERGEFORMAT }

hvis der er en kontakt person at hente - hvis der ikke er nogle kontakt person bliver dokumenete ikke oprettet.
Avatar billede pentium Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:21 #3
Sider og kigger lidt på - men kan ikke få det til at virke.

IF {DOCPROPERTY "<kontakt person>"} = ""<kontakt person>""test2" \* MERGEFORMAT
Avatar billede pentium Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:45 #4
Det virker ikke

IF {DOCPROPERTY "<kontakt person>" = "" {Set "<kontakt person>" "test"}
Avatar billede pentium Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:57 #5
??
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 11:07 #6
Prøv dette:
{ IF { DOCPROPERTY kontaktperson } <> false { DOCPROPERTY kontaktperson } ”” }
Avatar billede pentium Nybegynder
09. oktober 2007 - 11:50 #7
Hej

Så kommer der tila t stå DOCPROPERTY på dokumentet.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 12:51 #8
Ikke hos mig - men sætter du {'erne med ctrl+F9?
Avatar billede pentium Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:08 #9
Hejsa

Ja, jeg sætter {} rundt om med CTRL+F9
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 14:16 #10
Prøv at sende en mail til: pb@supertekst-it.dk - så returnerer jeg mit eksempel
Avatar billede pentium Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:30 #11
Så skulle der være lagt en mail til dig.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2007 - 17:59 #12
Hvis det kan være en hjælp, er det muligt at oprette definerede DocProperties i et givet antal dokumenter pr. VBA - såfremt disse ikke eksistere i forvejen.
Avatar billede pentium Nybegynder
11. oktober 2007 - 09:27 #13
Er der andre som har nogle godt bud på hvordan jeg kan afhjælpe dette problem som jeg har?!?!?