Avatar billede mastera Nybegynder
04. oktober 2007 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redning af data fra ekstern lacie harddisk

Jeg er kommet i den uheldige situation, at min lacie harddisk er røget ned fra mit sofabord i tændt tilstand, og den er nu begyndt at sige en meget mærkelig lyd, og jeg kan ikke komme ind på den mere.

Kan data'en på den reddes på nogen som helst måde, og i så fald hvordan?
Avatar billede allanfo Praktikant
04. oktober 2007 - 13:28 #1
Det er sandsynligvis bare elektronikken i harddiskboksen der er defekt. Du kan prøve at skille boksen af, og tage selve harddisken ud og sætte den til internt i din computer. Hvis det ikke virker, så er løbet sandsynligvis kørt.
Avatar billede mastera Nybegynder
04. oktober 2007 - 17:37 #2
Nu har jeg prøvet at åbne den, og prøve at sætte den internt i pc'en, men der sker ingenting. Jeg har så prøvet, at sætte en anden harddisk i lacie-boksen, for at tjekke, om det var elektronikken den var galt med, men den kører helt perfekt derfra.

Så jeg er kommet frem til, at harddisken er defekt. Jeg har så lige to spørgsmål:

1. Vil der være nogle problemer med, at jeg kører med en anden harddisk i lacie-boksen?
2. Kan jeg bare smide den anden harddisk ud, eller findes der en måde, at redde data'erne fra den?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2007 - 21:40 #3
"men der sker ingenting. " Kan du heller ikke se disken i DISKHÅNDTERING
Avatar billede allanfo Praktikant
05. oktober 2007 - 06:48 #4
Du kan sagtens sætte en anden harddisk i boksen.

Med hensyn til at redde data, så er det enten meget dyrt at få et professionelt firma til det, men så får du også alle dataene, ellers er det meget svært at gøre selv. Det ville indebære at skaffe en harddisk *helt* mage til og så bytte printet om, og eventuelt skille selve harddisken af og flytte pladerne over i en anden harddisk (som så ville være ødelagt bagefter).
Avatar billede mastera Nybegynder
15. november 2007 - 21:59 #5
Den anden harddisk jeg satte i boksen virker upåklageligt, men den første harddisk er helt død :-(