Avatar billede nutten Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webservice bliver ustabil ved mange forespørgsler

Hej

Jeg har lavet en Webservice, der genererer nogle koder for givne typer. Jeg har lavet webservicen i Axis, den er deploy'et til en IBM Websphere Application Server og virker fint. Parameteren er en String og den returnerer en String - intet komplekst i det.

Jeg har så forsøgt at stress-teste denne webservice, da der på en dag kan komme 1000+ forespørgsler, vha tråde i java. Problemet er at ved blot 2 tråde, der f.eks kører 10 loops hver, bliver servicen særdeles ustabil og går ned.

Er der begrænsninger på protokollen eller andre opsætningsting, jeg har misset - synes det er lidt foruroligende, at det er så ustabilt?

PFT

/Nutten
Avatar billede mfalck Praktikant
04. oktober 2007 - 14:01 #1
hvilken version af axis og websphere er det du anvender ?
Avatar billede nutten Nybegynder
04. oktober 2007 - 14:43 #2
Axis 1.4 og Websphere 6.0.2.7

Har efterfølgende testet mod den fra 2 forskellige klienter og der virker det fint - måske der så ikke er fejl?
Avatar billede mfalck Praktikant
04. oktober 2007 - 15:01 #3
var det lokale test du kørte første gang ?
Avatar billede nutten Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:17 #4
Ja
Avatar billede nutten Nybegynder
27. januar 2008 - 21:59 #5
X