Avatar billede shadow3n Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:06 Der er 1 kommentar

Skript som sender nye filer som vedlegg via email

Jeg ønsker hjelp til å skrive et skript som sjekker en katalog (med underkataloger) etter nye filer og deretter sender en email til flere. Emailen skal inneholde filen som et vedlegg.
Serveren er en SME Server 7.2. Katalogen er i en ibay som heter felles. Stien er: /home/e-smith/files/ibays/felles

Jeg vil også at skriptet skal slette filer etter f.eks 30 dager.

Har brukt denne kommandoen foreløpig for å sende emails:
mutt -a filnavn bruker@email.com </dev/null
men ønsker en mere elegant løsning.
Avatar billede shadow3n Nybegynder
03. oktober 2007 - 15:09 #1
Jeg gjorde en feil under opprettingen av spørsmålet. Var meningen å gi 200.