Avatar billede phbecker Nybegynder
03. oktober 2007 - 07:04 Der er 1 kommentar

802.1x: EAP-TLS på kabelnetværk?

Jeg er i færd med at lære en hel del om 802.1x - mere specifikt dets implementering på et firmas kabelnetværk (i stedet for trådløs). Jeg har læst en masse om de forskellige EAP-methods, man kan bruge, og det har fået mig til at undre mig over noget:

Hvordan sker authentication med EAP-TLS (eller EAP-TTLS/PEAP) på et kabelnetværk? Ud fra hvad jeg har lært indtil nu, handler den sidste del af en EAP-TLS authentication-proces egentlig om at generere nøgler til efterfølgende WPA/WPA2-kryptering af en trådløs forbindelse.

Hvad så når det bruges på et kabelnetværk? Udelades denne nøgle-fastlæggelse blot? Svar udbedes - på forhånd tak!

How is an EAP-TLS (or EAP-TTLS/PEAP) authentication process carried out on a wired network? From what I can tell, a large part of EAP-TLS is actually meant for deriving keys for WPA/WPA2. On a wired network, am I correct in assuming that all this is simply skipped? Because this would certainly remove a great deal of the TLS specifics, leaving basically only the mutual certificate validation between client and server.

Any information and thoughts would be greatly appreciated!
Avatar billede phbecker Nybegynder
03. oktober 2007 - 07:05 #1
...Hov, der kom lige lidt engelsk tekst med fra copy/paste, det kan I blot ignorere.

Nogen ideer?