Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:58 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere automatiske opdateringer

Hej eksperter

Jeg har for nylig købt en bærbar med XP pro SP2, hvor jeg forsøger at opdatere via windows update. Jeg kan hente opdateringerne, men når installationen skal starte (efter den har skrevet at opdateringerne er hentet) står den fast med "starter installationen".

Internetforbindelsen er konfigureret således at den kører via bluetooth via min stationære Pc's (med XP home) LAN-kabelforbindelse, men sleve forbindelse til nettet virker fint.

Jeg har slået de automatiske opdateringer fra, og hentet dem manuelt, da min bærbare efter MANGE timer ikke vil slukke pga at den forsøger at installere opdateringerne inden den slukker.

Jeg forsøgte tidligere at lave noget ad-hoc netværk mellem de 2 pc'ere og har tænkt om jeg har lavet noget deling mellem de 2 der kunne være problemet, men jeg har slået alle mappe delingerne fra

Nogen der kan hjælpe med at få de automatiske opdateringer installeret på den bærbare?

De virker fint på min stationære og har prøvet at køre dial-a-fix uden den store succes
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2007 - 12:07 #1
får du nogle fejlmeldinger ?
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13  (der er en lang liste over forskellige problemer + løsninger)
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 12:12 #2
Jeg får ingen fejlmeldinger. Systemet "hænger" bare.

Jeg har lige prøvet "net stop wuauserv" i cmd, men "pausen er ikke gyldig"
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2007 - 12:31 #3
har du overvejet en manual download af de +90 updates som er tilkommet efter SP2 ?
de kan samles i en enkelt exe-fil.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 12:40 #4
jeg prøver, men har lige set at den fylder 258 MB, så jeg vender tilbage om et par timer. Men jeg har for en lille time siden hentet 76 opdateringer fra windows update? Tror måske problemerne startede da jeg forsøgte at downloade "windows installer"?

Men tak indtil videre
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2007 - 14:27 #5
http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix#Download_Dial-a-fix
Download denne måske hjælper det.
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:14 #6
hcma --> jeg forsøgte at downloade den samlede opdatering, men den ville ikke åbne

silbidor --> Jeg har tidligere forsøgt dial-a-fix, men havde problemer i punkt 3, så jeg forsøger lige at fjerne og geninstallere windows installer'en
Avatar billede nva Praktikant
02. oktober 2007 - 15:17 #7
Kan det have noget at gøre med dette? http://www.computerworld.dk/art/41762?a=newsletter&i=1315
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:37 #8
nu har jeg været i kommandoprompten og lavet kommandoen "net stop wuauserv", registreret wups2.dll og lavet "net start wuauserv" jævnfør cmoputerworld-artiklen, men mit problem er åbenbart vedholdende. (Jeg mener også at det er det dial-a-fix gør)

På win-update hjemmesiden, vil den opdatere "nogen af komponenterne" (så vidt jeg kan se windows installerer'en, som jeg prøvede at geninstallere), men selv den installation står i opdateringsvinduet blot som "starter installationen...", hvorefter der ikke rigtig sker mere?

Takker lige endnu engang for jeres vedholdenhed til mit problem
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:46 #9
nu fik jeg endelig et output, omend det ikke var gode nyheder

den kunne tilsyneladende ikke installere "windows installer 3.1"????

forslag?
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:50 #10
jeg fik en fejlkode 0x800f205 under detaljerne for windows installer?
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2007 - 16:03 #11
nogle muligheder her vedr. Windows Installer:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no21
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:08 #12
rettelse: fejlkoden er 0x8007f205

når jeg laver en manuel download skriver den at en anden opdatering er igang og denne skal afsluttes først, men jeg kan ikke finde denne anden opdatering. Jeg har prøvet at være i Task manager og afslutte *update* eller wuau* processer, men det hjalp ikke
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:35 #13
Det er lykkedes mig at geninstallere windows installer'en efter nogen forsøg med dial-a-fix, men jeg har stadig problemer med de efterfølgende opdateringer til XP (4 stk)

Samme gamle problem med at automatiske opdateringer-vinduet skriver bare
"starter installationen..."
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2007 - 17:54 #14
hvilke 4 ??
Avatar billede wildbozz Nybegynder
02. oktober 2007 - 18:39 #15
tidligere havde jeg 4... så fik jeg problemer med at windows update skrev at jeg ikke havde de nødvendige registreringer eller tilladelser. Herefter kørte jeg dial-a-fix og fik den til at fixe wuau dll's under menuen Windows update. Når jeg nu går ind på windows update får jeg 77 opdateringer, men den fortsætter med blot at skrive "starter installation. Det er en god blanding af opdateringer, men de fleste er opdateringer til XP eller sikkerhedsopdateringer til XP minus nogle få som jeg tidligere prøvede at fjerne uden det hjalp
Avatar billede aage3 Nybegynder
03. oktober 2007 - 13:28 #16
har prøvet alle muligheder som er foreslået,men intet er lykkedes.Nu ber jeg bare om at få lukket spørgsmålet.Der er nogen der altid skal hjælpes.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2007 - 13:36 #17
aage3 >> Mon ikke det var bedre hvis du koncentrerede dig om at få lukket dine egne spørgsmål? http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=aage3&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede hcma Novice
03. oktober 2007 - 13:40 #18
aage3 >>  og hvad har det med denne tråd at gøre !!!! ?????    :o(((
Avatar billede Jensen DK Novice
03. oktober 2007 - 13:46 #19
Hvad f.. har aage 3 gang i.
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 13:59 #20
Måske er der een med flere brugere end han har styr på ;)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. oktober 2007 - 14:55 #21
Røbet???
Avatar billede wildbozz Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:58 #22
Jeg forsøger pt med at lave en systemgendannelse fra før jeg begyndte at lege med netværk mellem min stationære og bærbare (som har problemet), hvor den skriver at den "smadrer" visse netværksstier i stil med ...\ndomæne eller arbejdsgruppen. Det kan være det virker herefter?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2008 - 08:21 #23
Avatar billede wildbozz Nybegynder
15. februar 2008 - 16:47 #24
lukket