Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2007 - 14:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bryde password til Oracle SSO på portal30?

Hej

Jeg skal opgradere en PORTAL30_SSO løsning ved at håndfytte brugere til en AS 10g.

Jeg ved at man kan læse bruger og kodeord for de eksterne applikationer i APPUSER_INFO_T.

Men hvor kan man finde kodeord og brugernavne til Portalen?

mvh
Jørn
Avatar billede luzk Nybegynder
22. november 2007 - 11:08 #1
Der er en række standardpasswords til SSO brugeren. De er:
ORASSO, ORASSO_DS, ORASSO_PA, ORASSO_PS eller ORASSO_PUBLIC

Til portal30 er default passwords:
PORTAL30, PORTAL30_ADMIN, PORTAL30_DEMO, PORTAL30_PS, PORTAL30_PUBLIC, PORTAL30_SSO, PORTAL30_SSO_ADMIN, PORTAL30_SSO_PS eller PORTAL30_SSO_PUBLIC

Hvis du har en formodning om password stadig er sat til default kan du forsøge dig med disse - ellers skal du igang med de lidt mere lyssky værktøjer for at komme på. Der findes diverse password crackere, der kan hjælpe dig med disse.

Du kan muligvis finde noget hjælp ved en af de store guruer indenfor Oracle sikkerhed, Pete Finnigan: http://www.petefinnigan.com/tools.htm

Håber det hjælper dig.

/Lusk
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 16:25 #2
Hej luzk.
Det hjælper ikke. Det er ikke kodeord til portal-administration, det er kodeord til brugere i portalen registreret til eksterne applikationer, jeg savner.

Men tak alligevel. Du er den eneste der har svaret. Du får pointsene.

mvh
Jørn