Avatar billede shaze Nybegynder
30. september 2007 - 21:04 Der er 8 kommentarer

Vista og sikkerhedsniveauer..

Er der et eller andet sted, hvor jeg kan læse mig til noget om Vista og dets sikkerhedsniveau, og hvordan man får systemet til at tage sig sammen og lade være med at spørge om alt/blokere diverse handlinger?

Jeg kan ikke åbne et program, jeg har fået af en ven (hvilket er smart hvis det var virus og jeg godtroende klikkede på hvad som helst, meeen... ), og generelt lægges der hindringer i vejen for alt muligt, den siger jeg ikke har administratorrettigheder (selvom det er en administratorkonto) og driller mig bare. Pfff.

(Har haft Vista i omtrent 27 timer og jubler ikke.. det er værre end at have 50 spyware/virusprogrammer kørende, med alt det cirkushalløj den hele tiden finder på!)

Hvis jeg slår op i Vistas egen guide, får jeg bare diverse pædagogiske forklaringer, som "derfor hjælper blokeringen med at passe på din computer.." - men intet svar på hvordan jeg fjerner den..

Hilsen en frustreret og meget lidt omstillingsparat ny Vista-bruger ;)
Avatar billede shaze Nybegynder
30. september 2007 - 21:08 #1
Og: Hvor sårbart er Vista?? Jeg har et antivirusprogram kørende, men hvor meget af Vistas egen sikkerhed skal køre? Eller rettere, hvad kan undværes? Der er så vidt jeg kan se både firewall, Defender og så en ekstra sikkerhedstilstand..? + level for internetsikkerhed.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. september 2007 - 21:09 #2
Avatar billede shaze Nybegynder
30. september 2007 - 21:17 #3
Tak, det har jeg prøvet nu :)

Er det i øvrigt normalt, at computeren bruger 54 % af hukommelsen selvom jeg intet laver på den?? Der er 2 GB ram, og godt nok siger de at Vista kræver mindst 1 GB, men det snupper vel ikke al hukommelsen bare til at stå og glo?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. september 2007 - 21:25 #4
Løste det dit problem?

Hvad puteren bruger af hukommelse osv., er ikke lige mit område. Så der må jeg melde pas - men det lyder vildt voldsomt.
Avatar billede shaze Nybegynder
30. september 2007 - 21:30 #5
Hmm.. Det løste desværre ikke mit "jeg vil ikke lade dig køre dette underlige potentielt skadelige program"-problem,  men sandsynligvis mit "du må ikke installere helt almindelige programmer"-problem - det finder jeg ud af om ikke så længe!

Jeg er ikke så kendt her på siden, skal jeg finde et andet forum at spørge om hukommelsen i eller vedrører det også Vista-forummet? Det lyder nemlig meget voldsomt ja... så er jeg i hvert fald glad for, at der ikke kun er 1 GB - eller at jeg skulle spille spil :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. september 2007 - 21:47 #6
Det er den rigtige kategori, men jeg synes, at du skal prøve at søge herinde for at finde andre, der har haft samme problem med hukommelsesforbruget (har set det før herinde) og hvis det ikke hjælper dig, så oprette et andet spørgsmål præcis med det for øje. Der står jo noget helt andet i overskriften end det, som du spørger om nu.

Min pc bruger i øvrigt pt. mellem 1-4% - har Vista og 2 GB ram.

Du kan også lade spørgsmålet stå åbent et par dage og se, om der evt. er nogle af de andre brugere, der kan hjælpe. Ellers luk spørgsmålet og opret et nyt med den rigtige overskrift.
Avatar billede shaze Nybegynder
30. september 2007 - 21:51 #7
Jeg søger lidt, tak skal du ha' :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:48 #8
vista kører jo indexsering af alle filer når den er passiv, samtidigt har du måske dreamsceane kørende? gadgets? aero? systemgendannelse?pauseskærm med 3d?videosekvenser?opdater steam spil? kig din processer igennem og se hvad der forbruger din maskine...

start jobmonitor og klik ressourceforbrug og søg på aktive processer/PID

jeg kører en vista 64 ultimate og har en glimrende maskine til kontor, arbejde og spil