Avatar billede sbk200 Nybegynder
30. september 2007 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webbasseret Remote Desktop

Hej Eksperter,

Jeg har brug for en mulighed for at fjernbetjene nogle PCer fra min Macbook. Jeg har forsøgt at finde en web basseret version så det bliver nemt for dem, hvis pc jeg skal fjernbetjene. Dette dog uden held. Er det nogen der kender til noget sådan, helst freeware?

Mvh
Søren
Avatar billede bauerdata Nybegynder
30. september 2007 - 23:23 #1
Avatar billede neoman Novice
30. september 2007 - 23:31 #2
jeg bruger selv http://www.uvnc.com/ fordi man kan sende en lille server http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html til dem som ska supporteres , de skal blot dobbetlklikke på den og så er man kørende, uden at DE skal omkonfigurere deres routere/NAT.
Avatar billede sbk200 Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:04 #3
Tak for kommentarer. Umiddelbart virker UltraVNC SC ret interessant. Har godt tidligere anvendt UltraVNC men synes da det var lidt træls at skulle guide brugere (hvis pc. jeg skulle betjene) frem til at starte programmet og herefter finde deres ip-adresse.....

Neoman: Har du tid til lige at uddybe hvordan det virker?
Avatar billede neoman Novice
01. oktober 2007 - 13:07 #4
Nu har jeg kigget lidt på det og er ikke 100 på at den kan køre på en mac - det må du lige granske selv.

man dl'er en lille fil, ændrer den så eget ip er derinde, uploader på siden for at få lavet en .exe, og dl'er den exe. Så har du en lille exe du kan sende til folk, og det eneste de skal er dobbeltklikke på den, så laver den en forbindelse til din klient (som så skal stå åben ,og have adgang til den nettet via den rigtige port).

Deres java-baseret browser ting har jeg aldrig prøvet, da jeg er i win-miljø.

Du må selv bakse med detaljerne - evt. google på "mac ultravnc"
Avatar billede sbk200 Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:39 #5
Tak for input Neoman.. Jeg prøver lige at rode med det en af de nærmeste dage og vendet tilbage.
Avatar billede sbk200 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:16 #6
Så har jeg fået testet.

Jeg kiggede en del på Uvnc singleclick som du foreslog Neoman, men da jeg ikke har statisk ip adresse ville det kræve at jeg skulle ændre filen hvergang inden jeg kan hjælpe familien.

Jeg har søgt meget efter et stykke software som havde samme funktionalitet på tværs af mac og windows men uden held. Nogle skriver om at man skal søge google efter en java version, men så vidt jeg kan se findes der kun java "broweser basserede" viewers. Så der dør den .. men se eventuel: http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-75669.html

Jeg er endt op med at bruge TeamViewer (http://www.teamviewer.com/download/customdesign_3x.aspx) som er gratis og super smart. Dog kører det kun på windows. I teamviewer kan man også lave en exe, med eget logo som den man vil hjælpe downloader. På sin egen pc i teamviewer indtaster man et id fra den man vil hjælpe og trykker connect og det hele køre.. nemt og enkelt.
Ulempen, for mig, er at jeg må reboote mac'en i windows for at kunne køre teamViewer.

Neoman, Du fortjener point da din løsning også ville kunne anvendes på tværs af mac / windows. Smidder du lige et svar?
Avatar billede neoman Novice
04. oktober 2007 - 16:15 #7
svar:)