Avatar billede jens_as Nybegynder
30. september 2007 - 19:22 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan vises denne side i jeres browser?

Hej derude.

Jeg har været igang med en opdatering af min onkels hjemmeside. Men efter design ændringen har jeg fået nogle tilbage meldinger om at siden vises underligt i de andres browsere...

Her er addr. www.u-landsnyt.dk

og her er et screenshot af hvordan siden ser ud hos mig: http://u-landsnyt.dk/screen.jpg

Men hvis i vil komme med feedback på om siden ser ligedan ud hos jer og hvis ikke vil i så ikke tage et screenshot af siden så jeg kan se hva der er galt med den...

På forhånd tak

/Jens
Avatar billede w13 Novice
30. september 2007 - 19:25 #1
Den er ligesådan i IE7.
Avatar billede challenge Praktikant
30. september 2007 - 19:40 #2
- og i Firefox, Windows XP.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2007 - 19:51 #3
Sådan ser den ikke ud i IE6
Hvor kan jeg uploade et screenshot?
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 19:52 #4
Windows XP, IE6: Siden starter med et stort hvidt felt i højre side, men links i venstre side er der.
NB! har dog opsat min PC til at vise store skriftyper - ved ikke om det gør en forskel her..?
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
30. september 2007 - 19:59 #5
den ud som på din screenshot hos i Ie7 vista
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2007 - 20:00 #6
Screenshot af siden i IE6 skulle være her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=4193
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 20:22 #7
Aner ikke hvordan / hvor man uploader screenshots - derfor forklaringen. Håber det er OK..?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2007 - 20:58 #8
Du kan uploade her: http://www.gratisupload.dk/
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 21:01 #9
Har aldrig prøvet det. :( Så jeg vil gerne vide, om siden er "idiot-sikker"..? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2007 - 21:09 #10
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "idiot-sikker" men det ret ligetil.  :-)
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 21:11 #11
Jeg mente bare, om siden var til at finde ud af for en nybegynder.. :-)
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 21:18 #12
vejmand: vil du hjælpe mig her..? Har prøvet at uploaded et screenshot nu - men hvordan finder jeg det igen..?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2007 - 21:22 #13
Hmm, tror ikke du har uploadet noget? http://www.gratisupload.dk/
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 21:25 #14
Håber jeg da.. :) Det ser ud til at være her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=4199
Avatar billede enya Nybegynder
30. september 2007 - 21:34 #15
>jens_as: Ovenstående screenshot hører sammen med "Kommentar: enya
30/09-2007 19:52:09"
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:40 #16
jeg kan ikke se noget screenshot...

Hva med at sende det som en mail til: jens_aspoker@hotmail.com

på forhånd tak...
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:41 #17
for er det kan mig eller har i uploadet billederne som .doc og ikke som .jpg?
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:43 #18
>jens_as: Var ovenstående kommentar til mig..? Jeg kan i øvrigt godt selv åbne filen, som er i word-format
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:44 #19
Jeps. Min er uploaded i .doc- format.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:45 #20
Du kan få din side vist i forskellige browsers/OS her: http://www.browsershots.org/ Siden er dog nede lige nu.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2007 - 15:59 #21
Screenshot af siden i IE6 er nu sendt til dig som PDF-fil.
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:04 #22
Undskyld det er mig som er en sten. Har fundet ud af det....

Har ændret lidt på koden nu. Hvordan ser siden ud nu? www.u-landsnyt.dk
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:06 #23
Vil du have gerne se screenshot af siden...?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2007 - 16:08 #24
Nu ser det ok ud, både i IE6 og Firefox.
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:08 #25
ja tak... (kun hvis den har ændret sig...)
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:12 #26
Det har den hos mig (til det bedre). Screenshot følger om lidt - OK..?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2007 - 16:14 #27
Nyt screenshot afsendt (IE6)
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:15 #28
Nyt screenshot (IE6) fra mig her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=4214 Håber du kan åbne det..?
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 16:18 #29
<ole>

Ret lige din JS-fejl. Du mangler en operator i denne linje:
    if (thisform.Email.value.indexOf("@") == -1 thisform.Email.value != "")

Sådan skal den nok se ud:
    if (thisform.Email.value.indexOf("@") == -1 && thisform.Email.value != "")

/mvh
</bole>
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:19 #30
Fedt man... Tusind tak for det. Havde en masser emails fra folk som prøvede at forklarer mig hvordan det så ud men det er lidt lettere når man snakker med folk som kan finde ud af at vise det på screenshots. Tak for det.

Point hvis i smider nogle svar...

/Jens
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:22 #31
olebole -> det er faktisk også en ting jeg har bøvlet en del med. Du kan se her at den stadig siger at det er en fejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fu-landsnyt.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Hvordan tror du man kan løse det?
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:25 #32
Her lader vi eksperten overtage.. :) Ville du have svar fra mig..?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. oktober 2007 - 16:26 #33
Velbekomme.  :-)
Avatar billede jens_as Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:26 #34
Jeps...
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:28 #35
Okay "svar" fra mig også. Held og lykke med resten.. :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 16:44 #36
En XML-parser kan ikke tåle at se flere af de tegn, vi bruger i JavaScript - den vil gå ned med en XML-fejl. Da XHTML er et subset af XML, burde XHTML-sider blive parsed af en XML-parser, men da XHTML-understøttelsen på WWW er elendig - og folk ikke aner, hvordan XHTML bør bruges - er det næsten altid browserens HTML-parser, der behandler dokumentet. Derfor sker der ikke noget ved det, som tingene ser ud idag. XHTML 1.0 Transitional _kan_ simpelthen kun parses som HTML  :)

Når vi kan begynde at bruge XHTML for alvor (når version 2.0 kommer - og er understøttet), bliver løsningen at lægge al script- og style-kode i eksterne filer, der importeres i henholdsvis script- og link-tags.
Det kan du sagtens begynde på allerede nu. Skriv din script-kode - uden scriptags - i en fil. Kald den f.eks. 'uland.js'. Skriv så dette, hvor dit JavaScript står nu:

    <script type="text/JavaScript" src="uland.js"></script>

Læs evt. også:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538