Avatar billede weinreich Nybegynder
29. september 2007 - 22:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DropDownList fyldt af Ajax mister value på submit

Jeg har en registreringsformular hvor jeg henter en liste med lande ind i en DropDownList. Ved valg af land bliver en anden DropDownList fyldt med værdier via en Ajax-metode.

Mit problemet er at når jeg jeg submitter formen bliver DropDownListen "tømt" og jeg får derfor en fejl når jeg prøver følgende:
newStudent.SponsorClubID = Convert.ToInt32(dropOwnclub.SelectedValue);

Den kan godt finde værdien fra lande-dropdownen der er fyldt op fra serverens side, men altså ikke den dropdown som er fyldt på klientens side.

Er der nogen der kan komme med en forklaring og en løsning på mit problem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2007 - 22:58 #1
Du kan vel hente værdien med Request.Form...
Avatar billede neoman Novice
29. september 2007 - 23:02 #2
Er det AJAX.NET du bruger eller en anden Ajax ?

I fald det er AJAX.NET må jeg se den kode som fylder din ddl2 ?  Hvis en anden ajax så kan jeg ikke hjælpe:)
Avatar billede weinreich Nybegynder
29. september 2007 - 23:04 #3
Det er da det jeg kan...

Tak for hjælpen... lægger du lige et svar så du kan få point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2007 - 23:09 #4
Jeg samler slet, slet, slet ikke på point, tak.
Avatar billede weinreich Nybegynder
29. september 2007 - 23:20 #5
Ok :)

Det er længe siden jeg har været herinde.
Avatar billede weinreich Nybegynder
09. februar 2011 - 16:24 #6
Bare for at lukke spørgsmålet.