Avatar billede 200894ec Nybegynder
29. september 2007 - 14:45 Der er 10 kommentarer

Uplading af billeder på hjemmeside

Hej.

Jeg har et problem med, at uploade nogle jpeg-filer til min hjemmeside, men kan  ikke finde løsningen på problemet. Der er en del billeder der skal uploades, idet det er et farve-katalog der skal kunne fremvises.

Har overvejet om det skyldes størrelsen af filerne, men tror det ikke. De svinger mellem 500KB - 7MB.

Findes der evt en bedre ellere nemmer, at fremvise et farve-katalog på??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. september 2007 - 15:36 #1
Det kræver lidt mere forklaring - er det en FTP-forbindelse du benytter ...osv osv
Avatar billede 200894ec Nybegynder
29. september 2007 - 16:24 #2
Hvad er FTP?

Jeg har redigeret billederne, så de har ens størrelse via photoshop.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. september 2007 - 16:54 #3
Du skriver du uploader til din hjemmeside - er det via en funtion på din hjemmeside eller hvad?

Du må giver os noget mere at arbejde med - nogle flere oplysninger.
Avatar billede 200894ec Nybegynder
29. september 2007 - 17:19 #4
Jeg uploader det via internet udbyders server - one.com

Via admin systemet prøver jeg, at tilføje de enkelte billeder, men kun få filer accepterer systemet, at vise ellers vises der et rødt kryds ved billedet, som en slags "fejl".

Var det et svar nok?? Eller spørg helt konkret, hvilke oplysninger??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. september 2007 - 17:40 #5
Billederne er i Jpeg-format ikke?

Men det lyder voldsomt med filer på 7Mb.

Kunne du evt. give os et link, så vi bedre kan forstå problemet, jeg ved godt jeg ikke kan se "krydserne", men det gør det måske nemmere at hjælpe.
Avatar billede 200894ec Nybegynder
29. september 2007 - 17:52 #6
Ja det er jpeg-format.

Ja jeg synes også, at det er voldsomt, men selvom jeg "cropper" billederne i samme størrelse i photoshop, så bliver de ikke ens.

Siden hedder www.topgardiner.dk og se linket "Katalog", men lige nu har jeg slettet de enkelte farver der var der.

Ved ikke om det vil hjælpe dig??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. september 2007 - 18:01 #7
Jeg tror det er dit Photoshop arbejde der driller.

Husk du skal lave billedet i den størrelse der skal vises på nettet, altså pixel x pixel. Gem den så i kvalitet 10 - der er ingen årsag til at gemme i 11 eller 12.

Billeder gemmes i jpeg, får forskellige størrelser selvom billedet har samme fysiske størrelse - det har noget med jpeg-komprimeringen at gøre, noget man ikke behøver at tænke på normalt.
Avatar billede 200894ec Nybegynder
29. september 2007 - 18:09 #8
Ok.

Jeg har tilføjet enkelte billdeder på siden bare for, så i kunne se det.

Hvad ville du anbefale at pixels skal være på?
Avatar billede Beach Mester
30. september 2007 - 00:12 #9
Jeg mener at b-one har en grænse på 3Mb på filupload den vej igennem systemet. Dette kan du dog nemt komme ud over ved at bruge et FTP program som også bliver efterspurgt i de første svar...
Et FTP (File Transfer Protocol) er et simpelt lille program der virker på samme måde som stifinder mm. Eks--->

http://www.tucows.com/preview/195122

Du connecter til b-one´s server via de koder du fik ved bestillingen af webhotel og har derefter 2 vinduer. Det ene er din lokale computer mens det andet viser b-one´s server. Så er det bare at vælge alle de filer du vil uploade (der er ingen begrænsning i størrelser her) og kopiere dem op til serveren. Det er først når den plads du har betalt for er opbrugt at du ikke kan flytte flere filer op:-)

To små ting mere...

1/ Det eks. du har lagt op viser et billede på 100X100 pixels hvilket for mig er en passende størrelse. Problemet er at du rent faktisk har oploadet et billede på hele 670X670 pixels og derefter via html koderne skaleret billedet ned til 100X100. Dette er en klam fidus da det både fylder for meget og er meget længere til om at blive vist på en kundes skærm (alt for mange ubrugte data der skal downloades i brugerens browser). Brug derfor Photoshop til at klippe i dit billede så du KUN har 100X100 pixels og gem det derefter i jpeg i den mindste kvalitet der ikke forringer billedets kvalitet (forskelligt fra billede til billede)

2/ På forsiden af sitet http://www.topgardiner.dk/ står der citat "- Vi leverer Fisse -" kan du ikke sende mig en prøve???

//Beach
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
02. oktober 2007 - 13:50 #10
I Photoshop brug save for web og angiv størrelse. Du kan indspille en action der kan ændre alle billeder i en mappe. 7 mb er helt galt. Du kan nemt få et billede på 700 x 500 ned på 150 kb