Avatar billede rasnier Nybegynder
29. september 2007 - 01:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Læring af PHP programmering?

Hej Eksperter...

JEg har længe gået med et ønske om, at lave min egen hjemmeside(kodet fra bunden), og er i den forbindelse, blevet anbefalet at lave den i PHP.
Så er problemet blot, at jeg ikke umiddelbart kan finde nogen vejledninger til hvordan man koder PHP...!
Jeg har hørt det er i "familie" med HTML, som jeg kender i forvejen...

Jeg håber i kan hjælpe..
M.v.h. - Og på forhånd tak!
Rasnier
Avatar billede nielle Nybegynder
29. september 2007 - 07:51 #1
Her er et par bøger på dansk:

PHP-Bogen, af Hornhaver, 2002
http://www.bogpriser.dk/q-PHP/book-9788757124095/

Billighæfter:

Start på PHP 5, Thomas G. Kristensen, 2004
http://www.bogpriser.dk/q-PHP/book-9788778436740/

Start på PHP, Thomas G. Kristensen, 2002
http://www.bogpriser.dk/q-PHP/book-9788778434081/

Din lokale boghandler burde kunne få dem hjem. Desuden er der jo muligheden for at smutte en tur på biblioteket.

Hvis du har mulighed for det, bør du satse på PHP 5 frem for ældre versioner. Det er der fremtiden er - om end der stadig findes webhoteller som endnu ikke har opgraderet.

At sige at PHP og HTML er i famillie med hinanden er vist at strække den lige lovligt meget. Det er korrekt at man oftest bruger PHP til at programmere HTML sider med, men det gør ikke PHP koden til HTML-kode. Vi snakker om to forskellige sprog - det ene er et programmerinssprog og det andet er et markup-sprog.

... Endeligt er Eksperten et glimrende sted til at lærer PHP :^) ...
Avatar billede 17196 Nybegynder
30. september 2007 - 09:49 #2
Skulle jeg starte forfra, ville jeg ligge egene projekter lidt på hylden, og gøre som nielle foreslår, læse og kode med på alle eksempler fra ende til anden i en af de bøger.
Hvis du kan holde dig motiveret til det, så burde det være en rigtig god start.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2007 - 11:13 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede fizz Nybegynder
12. oktober 2007 - 00:05 #4
www.php.net er gratis
Avatar billede rasnier Nybegynder
29. oktober 2007 - 12:04 #5
Hej Igen...

Undskylder den sene respons... Jeg har været travlt optaget den sidste tid, og havde helt glemt denne tråd.
Jeg har lånt "PHP-bogen" og "start på PHP", samt "Start på PHP5"
jeg har efterhånden fundet ud af forskellen på de to sprog, og projectet skrider nu hurtigt nu(dsv. er nået gennem halvdelen af "PHP-Bogen", - men har alså ikke programmeret noget hjemmeside som sådan endnu)

Jeg takker mange gange for jeres svar, og hvis jeg kunne få jer til at smide et svar :)

M.v.h.
Rasnier
Avatar billede nielle Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:16 #6
Så'gerne :^)