Avatar billede sky-net Nybegynder
08. juni 2001 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor dan gør man

Hej alle jer der er ville til at hjælpe mig med at oprette en MySQL hvor dan gør man så det ??? MVH Sky-net
Avatar billede mcphreak Nybegynder
08. juni 2001 - 16:14 #1
Man installerer den? Eller er det webhotlsmæssigt?
Avatar billede sky-net Nybegynder
09. juni 2001 - 10:24 #2
hvor dan opratter jeg en MySQL om jeg må spørger
Avatar billede ladyhawke Novice
09. juni 2001 - 13:46 #3
MySQL er et databaseprogram, en skal du kan oprette dine databaser i. Hvilken type database er det du vil lave?

Under alle omstændigheder skal du installere MySQL. Det kan hentes, sammen med udførlig dokumentation på:
http://www.mysql.com/
Avatar billede ladyhawke Novice
09. juni 2001 - 13:48 #4
Når du har installeret MySQL opretter du en datatbase med:
CREATE DATABASE (navnet på din database);

Dernæst kan du oprette tabeller i databasen med CREATE TABLE (navn + info);
Avatar billede mosesdrengen Nybegynder
15. juni 2001 - 10:04 #5
Download den fra mysql.com
Hvis det er til en windows maskine skal du huske at få myOdbc med også.

Du kan hente hele dokumentationen til den i pdf. Denne er dog på engelsk, men med nogle nemme walktrough også instal. guides.

Du kan styre databasen via commandline eller du kan hente en grafisk klient. Artronic er et godt bud.

Et godt råd!!!... Brug rigeligt med tid på at forstå dens sikkerheds system.!

Vær opmærksom på at den ikke er relationel (sørg selv for integritet ved hjælp af programmering)..
Avatar billede zola Novice
20. juni 2001 - 01:22 #6