Avatar billede atom*izer* Nybegynder
27. september 2007 - 20:49 Der er 4 kommentarer

Konfigurere TDC SpeedStream 5450

Hej,

Jeg har sådan et modem (Router?) og jeg har læst at den understøtter PPPoA, udover den PPPoE der breges til TDC's ADSL.

Jeg har nu en ADSL2+ linje fra CC på 20/1Mbit som leveres via PPPoA og termineres i CC's egen Zyxel router.

Men da denne router har begrændsede muligheder kunne jeg godt tænke mig at sætte SpeedStream modemet på istedet så jeg kan få den offentlige IP ind til min server eller en router jeg selv konfigurerer.

Mit sprøgsmål er så hvordan jeg får fat i TDC's SpeedStream modem så jeg kan konfigurere den om til PPPoA og sætte mit VOIP op?

Jeg har prøvet på ip adressen 10.0.0.138 som nogle amerikanere mente den havde efter en reset men jeg kan ikke fange den på den adresse.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.
Martin
Avatar billede double-g Juniormester
28. september 2007 - 12:50 #1
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
28. september 2007 - 22:46 #2
Ja det er nemlige den. Tak for linket.

Dog tror jeg TDC lægger en anden firmware i dem da jeg ikke kan resettet boksen med den metode der er angivet i manualen.

Nogen der kender noget til TDC's tricks for at holde os dumme brugere ude af deres udstyr?
Avatar billede double-g Juniormester
28. september 2007 - 23:31 #3
Hvis du har købt routeren, så ville jeg helt klart forsøge at flash'e den med en original firmware.

Hvis den stadigvæk tilhører TDC så er det imidlertid ikke en god ide.
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
29. september 2007 - 01:15 #4
Den tilhører TDC men de sagde at jeg bare kunne aflevere den hos den nærmeste TDC butik hvis jeg havde tid og så modtage et gavekort på 50 kr. Det er 8 måneder siden jeg opsagde abonementet og jeg har ikke modtaget nogen form for request på at de vil have den tilbage.