Avatar billede lademan Novice
27. september 2007 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede der er AA-kompatibel

Kære eksperter

Mit problem er, at jeg har en <div>, hvori der er en tekst af varierende længde. Øverste venstre hjørne af denne div er "rundet af" med en baggrundsgif.

Meningen er så, at nederste højre hjørne af denne <div> skal rundes af på samme vis med en baggrundsgif. - Jeg kan imidlertid ikke finde en løsning, der er AA-kompatibel, og som virker i de forskellige browsere.

Den ønskede løsningen ser altså sådan her ud grafisk set:
_ _ _ _
|
| tekst tekst tekst tekst tekst tekst
  tekst tekst tekst tekst tekst tekst |
                              _ _ _ _

Kan i hjælpe mig med en aa-baseret løsning? Der må desværre ikke bruges <table> i stedet for <div>.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 16:54 #1
hvad mener du med AA kompatibel? Har ikke lige hørt udtrykket før.

Jeg så noget af denne type på cssplay.co.uk (tror jeg det var)
Avatar billede lademan Novice
27. september 2007 - 17:59 #2
Level Double-A Conformance to Web Content Accessibility Guidelines 1.0
http://www.w3.org/TR/WAI-WEBCONTENT/#conformance
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 18:19 #3
ok, men du fil kunne finde en løsning til de runde hjørner på cssplay
Avatar billede lademan Novice
27. september 2007 - 18:37 #4
Desværre kan løsningen ikke bruges, idet sidste linje vil være af varierende længde.

I stedet kunne jeg godt tænke mig jeres respons på dette princip:

http://www.webcredible.co.uk/user-friendly-resources/css/css-round-corners-boxes.shtml

Er det simpelthen måden at lave runde hjørner i css på?
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2007 - 19:25 #5
<ole>

Nej, der findes endnu ingen muligheder i CSS for at lave runde hjørner - men det kommer i CSS 3. Det, artiklen viser, er, hvordan man laver runde hjørner i HTML - og det er noget helt andet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede lademan Novice
27. september 2007 - 19:54 #6
Interessant! Er det aa-tilgængelig kode?
Avatar billede lademan Novice
25. november 2007 - 16:30 #7
Mange tak for hjælpen! Da der ikke er nogen, der har afgivet svar, lukkes tråden.